Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
    

Nyheter

Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Amatørgolf
Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
 
Sitatet

"The more I practice, the luckier I get"


BEN HOGAN
 
 

Nyheter

Tilbake til første side 

20.01 God IT-referanse i Danmark:
Positiv erfaring med Norges nye, danske IT-leverandør
GolfBox godt mottatt på Sjælland.

Golfsiden har forsøkt å gå litt i dybden i IT-saken gjennom flere år for å belyse litt av de problemer som IT har vært for norsk golf. I motsetning til andre nettsteder.

Vi følger opp denne journalistikken ved å undersøke hvordan GolfBox er blitt mottatt i Danmark.

Fra en av klubbene som nettopp har startet med Golfbox får vi vite at de har hatt besøk av en norsk delegasjon før jul (IT-rådet). Det vitner om grundighet i arbeidet fra det norske IT-rådet sin side.

Denne klubben i Danmark - ikke langt fra Esbjerg på Jylland har nesten 1.000 medlemmer og startet opp med GolfBox 1. januar. De var meget fornøyd med den service de møtte i GolfBox. De opplevde naturlig nok visse startproblemer, men ikke verre enn at de var optimistiske med hensyn til fremtiden.

I Danmark er det meget konservative klubber. De har i hovedsak tre systemer; Golf Organizer, Eagle og GolfBox. En rekke klubber har ikke noe IT-system. "Jeg vet ikke hvordan de klarer seg", sier en av dem som nettopp har startet opp med GolfBox og betalt 40.000 danske kroner for systemet. Mange klubber i Danmark har ikke muligheter for å booke starttider på Internett.

Meget fornøyd
Helsinge Golfkluber en annen klubb. De startet opp med GolfBox i november.

"Dette er enkelt, nemt og overskuelig", forteller direktør og eier av 51% av aksjene i golfklubben Jes Hovgaard til Golfsiden.

Han kan fortelle at de ulike klubbene har ulike behov. Derfor er det nødvendig med individuelle tilpasninger. "Vi er glade for systemet, vi får god service og problemer løst hurtig. Bookingsystemet er riktig godt. Medlemsregistrering er bedre enn det vi hadde før. Turneringsdelen er ikke ferdig ennå, men prøveprogrammene ser bra ut", fortsetter han.

Klubben har 527 medlemmer og er den første på Sjælland som tar i bruk GolfBox. Klubben betaler 12.000 danske kroner for full support 7 dager i uken. Golfbox holder til på Jylland. Som kjent er det visse forskjeller på fastlandet og øyene i landet uten at vi her skal utdype det nærmere.

Klubben hadde Eagle tidligere. Dette systemet har ikke utviklet seg særlig på 10 år.

"Vi har redusert IT-budsjettet med 75% og fått en bedre løsning. I systemet ligger det også en mulighet for å betale greenfee ved bestilling. Dermed kan man slippe problemet med no-show," avslutter en fornøyd direktør og GolfBox-bruker Jes Hovgaard i Helsinge GK.

Dette lover godt for de norske klubbene som skal velger å gå inn for systemet.

Det bør legges til at systemet er temmelig nytt, og erfaringene selvsagt ikke bygger på langvarig erfaring.

Tilbake til første side
Tips en bekjent om golfsiden.com!
Mottakers epost Navn
Din epost Navn

 
 
Annonser
 

Golfnyheter på mail? Send inn din mail adresse til: ramn@online.no 


Henvendelser annonser:
ramn@online.no