Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Headcover - 18. nov 2014 kl. 07:40 *  IP
slipper ikke småklubbene til i debatten?

Sitat:

"Hei
Honnør til NGF for et godt arrangement i Tromsø. Men, det er nesten utrolig at vi - i 2014 - bruker en halv dag (søndag) på et tema som næringslivet har skjønt for lenge siden: Når man har et produkt som markedet (kundene) ikke lenger ønsker å kjøpe; er det da kunden eller produktet som må forandres? Alle innleggene på møtet var fra "gamle" golfklubber som tviholder på en foreldet medlemsmodell hvor de prøver å "låse inn" medlemmene gjennom dyre - til dels pliktige - kontingenter. Jeg diskuterte dette litt med et par klubber, og de begrunner det med at "de må jo ha sikre inntekter som gir trygghet for budsjettet og de ansatte". Hvor mange næringsdrivende er det som opererer slik? De fleste er avhengig av å selge sitt produkt - fra dag til dag. Og, de dyktige tjener penger.
Et viktig poeng er også at svært mange av dagens og fremtidens golfspillere ønsker fleksibilitet mht å spille på flere baner. Kanskje på en 9 hullsbane i nærområdet etter arbeidstid, og 18 hull på ulike baner i helger og ferier. Da er "vår" modell i Gjerdrum den optimale, lav medlemskontingent og valgfrihet mellom å kjøpe årskort hos oss, eller betale green fee - hos oss eller andre.
Jeg tror interessen og inntektene vil øke når kundene slipper tvangstrøyen med høye medlemskontingenter og "innlåsing" på hjemmebanen.
Hvis NGF vil slippe til nye - nytenkende - klubber i denne debatten, så står jeg med glede til rådighet".

Fra innlegg på facebooksiden til Tor-Anders Hanssen den 17/11.2014.
 Pølse med brød (18. nov 2014 08:50) *  IP
Bra innlegg, jeg har sagt det samme i flere år her.

Nøkkelen for og 1. få flere til å spille golf og 2. at småklubbene skal overleve er å få ned kostnadene både for klubb og spillere. Mange flinke småklubber har innført ulike grep allerede. F.eks ser jeg nå flere steder automater for baller, hansker, pegger, baguetter og brus. Dette betyr at de ikke trenger bemanning hele dagene.

I andre land har jeg mange ganger spilt gode baner helt uten betjening, det kommer her også. Småklubbene burde legge seg på et konsept ala EVO treningskjeden, der du får tilgang på billige og gode treningsfasiliteter helt uten å måtte forholde deg til betjening. Registrerer og betaler medlemskap på internett, låser deg selv inn med tilsendt elektronisk brikke osv. En vaskemann en time hver morgen og noen få timer klipping så er veldig mye av basic dekket.

Du kan ikke ha ansatte på et produkt få er villig til å betale mye for.

Så vil det altid være marked for noe få dyre county club konsept der kostnadene for klubb og spiller er høyere...



 Fooore (18. nov 2014 09:03) *  IP
Bestemmer ikke hver enkelt klubb egen drift uansett?!


 JanErik (18. nov 2014 09:27) *  IP
Såklart har du rett i att klubbene skal få bestemme sin egen drift Fooore, men det handler jo allikevel om å anpasse seg til markedet for å kunne overleve i det lange løpet. Dra ned på utgifter for å skape bedre tilbud til gjestene, som igjen kanskje øker inntektene da det antageligvis blir flere besøkere. Dette igjen kan gjøre så att man kan høye servicenivået på annlegget uten å begrense tilbudene.
En del klubber skulle også kanskje se på Unipeg Golfmanagements AB og se om de kunne få til et lignende konsept.



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser








ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt:
ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72