Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 ? - 27. Mar 2006 kl. 01:17 *  IP
rake med benet i bunker, når ballen fortsatt er der?

Jeg bare lurer på noe som skjedde nå i siste runde av pgatouren..

Ames var i bunkeren, og misset sitt første bunkerslag, slik at ballen ble liggende i samme bunker.
Da tok han og jevnet ut der han hadde slått første slaget, med benet, før han deretter slo sitt andre bunkerslag.

Ble litt skeptisk da jeg så det, men det er kanskje "lovlig" å jevne ut på denne måten? Hadde han brukt rake, regner jeg med at saken hadde stilt seg anderledes?

Jeg trodde at å bruke benet på den måten i en bunker ville kunne kalles å teste underlaget...

mvh
 ?? (27. Mar 2006 01:19) *  IP
Vel, nå har han jo forsåvidt allerede fått testet grunn på aller beste måte, ved å slå et slag derifra allerede...

Men, å jevne i bunker, FØR man slår et slag virker fortsatt mistenkelig på meg...

velvel, han hadde sikkert vunnet allikevel, samme hva som hadde skjedd der, han var jo umulig!!



 Oscar II (27. Mar 2006 09:13) *  IP
...og andre tester grunnen ved å grave føttene ned i sanda for å utjevne nivåforskjell mellom ball og fot. Juks det også skal vi tolke mr ??.


 Duffy (27. Mar 2006 09:41) *  IP
? er jo inne på noe. For et par år siden fikk Poulter eller Garcia (husker ikke hvem av dem) straffeslag etter å ha slått fra bunkeren, over green og i bunker. Han tok et prøveslag etter slaget, og så viser det seg at han har havnet i samme bunker!! Da var vel Ames på litt tynn is her??!!!


 Fooore (27. Mar 2006 09:55) *  IP
Å "rake" med foten i denne situasjonen er vel greit, men et prøveslag slik Garcia gjorde i sin tid er derimot ikke lov.



 ? (27. Mar 2006 11:35) *  IP
@oscar II Ja, hvis man graver seg ned MYE, for å jevne ut nivåforskjell, så vil det tendere mot et regelbrudd, vil jeg påstå...




 PålN (27. Mar 2006 16:47) *  IP
I regel 13-4 (ball i hinder) er det to unntak. Unntak 2 er det som kommer til anvending her, forutsatt at jeg har forstått ? rett. Ikke noe regelbrudd.

Det OskarII og ? fortsetter med, går på å bygge en stance, som ikke er lov etter 13-3.



 Duffy (28. Mar 2006 15:52) *  IP
Han var nå nær å forbryte seg mot unntak 2, da ballen ikke havnet langt unna der han jevnet ut med foten.


 Kåre III (28. Mar 2006 17:06) *  IP
Jeg er enig med innsenderen i at raking med foten ikke er tillatt. Du kan få verdifull informasjon om underlaget når du gjør det. Jeg ser for øvrig mange episoder der spillere i diskusjon med dommeren fremstår som de reneste regelanalfabeter. Kanskje de har erfaring fra at det lønner seg?


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72