Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Scott Cameron - 03. Jun 2008 kl. 22:29 *  IP
Regelspørsmål ang. bunker?

I dag opplevde jeg noe rart da jeg spilte tirsdagsturnering på klubben min.

En i flighten min tok med seg to køller ned i bunkeren. Han la den ene ned i sanda og svingte litt med den andre kølla, uten å grunde den, men så ombestemte han seg og la den ned for så å ta opp den andre kølla han hadde tatt med seg ned i bunkeren, og slo med den.

Er dette virkelig lov?

Han argumenterte med at dette ikke var ment som å teste forholdene og mente også at man kunne ta opp raka og lene seg på den om man skulle ønske det. Dette hadde han nemllig sett på SportN eller noe...

Litt merkelig spør du meg når det faktisk ikke er lov å rake bunkeren hvis man slår fra bunker til bunker...

Er dette bare lov for BigBrother deltakere og andre b-kjendiser, som fyren faktisk er? ;)
 Bjørn Sveindal (03. Jun 2008 22:40) *  IP
Regel 13-4 sier at det å legge fra seg en kølle i et hinder ikke er et brudd så lenge man ikke gjør det for å teste forholdene. Decision 13-4/0.5 sier det samme spesifikt om bunker. Så da tolker ihvertfall jeg det som at det er lov.


 Rolf Åge (03. Jun 2008 22:54) *  IP
Dette stemmer som han fyren sier ja. De tok dette opp som regelspørsmål på SportN. Det var han der norske regelguruen (ikke ypperstegolfprestregeljustitiarius Larsen) som demonstrerte dette


 Aagolf (03. Jun 2008 22:57) *  IP
Det er fullt lov så lenge en oppfører seg ordentlig og ikke tester forholdet.

Hva gjelder din setning om om at det ikke er lov å rake etter et slag fra bunkr til bunker så er det ikke rett.

se under.

3. If the player makes a stroke from a hazard and the ball comes to
rest in another hazard, Rule 13-4a does not apply to any subsequent
actions taken in the hazard from which the stroke was made.



 Double Eagle (03. Jun 2008 23:12) *  IP
-5 og pokalen rett hjem.. Kom deg til psykologen a SC!!


 Scott Cameron (03. Jun 2008 23:51) *  IP
Greit nok! Legger meg flat og time hos hjernekrympern er booket! Men Double Eagle, jeg er så jævlig ute etter deg ass og ved første anledning skal du bli negt ut til spot og spe eller hva faen det heter.... HÆLVETE! KOK!!!!!!!

Ah, av alle her på golfsiden så er jeg den som kommer til å leve lengst!

Men Aagolf, ble ikke Cink, jeg tror det var Cink, disket for noen turneringer siden nettopp på grunn av dette? Er det noen som husker denne situasjonen?

Og hvordan er det hvis man står i bunkeren og svinger og treffer bunker-leppa uten å være nær sanda?



 Aagolf (04. Jun 2008 04:17) *  IP
Neida SC.
Mr. Cink slo ikke fra bunker til bunker.
Og du kan stå i bunkeren og svinge så mye du vil helt til du blir tatt for unødvendig forsinkelse av spillet.
Jeg regner med at ballen din da er en helt annen plass enn i en bunker



 Aagolf (04. Jun 2008 04:27) *  IP
jeg finner ikke definisjon på bunkerleppa, men regner med at andre muligens vet noe om hva det er.


 Bjørn Sveindal (04. Jun 2008 08:35) *  IP
Det ble laget en ny decision etter hendelsen med Cink. Så det er nå ingen straff for å rake en bunker hvis man har havnet i en annen.

http://www.randa.org/index.cfm?cfid=12264621&cftoken=85257036&action=rules.newsDetail&newsid=980&id=



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72