Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Tulla - 11. Nov 2007 kl. 17:34 *  IP
Et merkelig slag

Hei til dere som er så flinke og kjekke.
I dag hadde min venninne et merkelig slag. Det lå noen sneflekker på banen og ballen hennes ble liggende i en slik flekk. (orange ball)
Hun mente at den lå så fint at hun kunne spille den der da nærmeste punkt for fritak var i stygg rough.
Dat artige var at både sneen og ballen ble hengende fast på køllen slik at hun måtte riste den av.
Skulle hun som Tutta lagt ballen tilbake eller???
 Bjarne (11. Nov 2007 19:19) *  IP
Hahahahha. Fantastisk historie. Siden det er føring av ballen så regner jeg med ballen skal plasseres tilbake og ta ett straffeslag. Også teller man selvsagt slaget man prøvde å utføre.

MORSOM situasjon :)



 jonag (11. Nov 2007 20:04) *  IP
Jeg gav opp jeg...
Først kunne hun iallefall tatt et dropp pga tilfeldig vann...



 Aagolf (11. Nov 2007 21:07) *  IP
Artig.
Men det var helt klart et slag Bjarn ifølge definisjonen, men er det dobbeltslag?
Jonag.
Hun ville jo ikke ta fritak etter 25-1.



 Aagolf (11. Nov 2007 22:57) *  IP
Her er noe her som er helt i nærheten. Riktignok er det ikke snø, men er du helt sikker på at det ikke var noe våt jord inni klumpen?


Dec 1-4/2
A player plays a stroke from wet sand or soil and the ball adheres to the face of the club. What is the ruling?

In equity (Rule 1-4), the ball should be dropped, without penalty, as near as possible to the spot where the club was when the ball stuck to it. But see also Decision 14-4/1.

14-4/1 kan etter mitt skjønn ikke benyttes da den forutsetter at ballen har forlatt køllen og kommet tilbake fra luft.
Det har den jo ikke i ditt innlegg.



 Tulla (11. Nov 2007 23:53) *  IP
Så flott. Aagolf.
Da skal hun altså ikke ha straffeslag, bare fri dropp.
Men slaget hun slo teller vel?



 Aagolf (12. Nov 2007 00:03) *  IP
Jada Tulla.
Slaget teller.
Her er definisjonen av et slag. Det har du sikkert hatt på grønt kort kurset :-)

Slag

Et “slag” er bevegelsen av køllen fremover gjort i den hensikt å slå på og å flytte ballen, men hvis en spiller frivillig avbryter nedsvingen før køllehodet når ballen har han ikke slått et slag.




 jonag (12. Nov 2007 00:05) *  IP
Bra Aagolf !
Ja jeg leser det at slaget hun slo teller fordi man jo skal droppe så nære som mulig fra den plassen ballen festet seg til ballen og ikke der ballen opprinnelig lå. Antagelig er det samme plass. Flisespikeri...



 Aagolf (12. Nov 2007 00:13) *  IP
jonag.
Flisespikkeri er det vel ikke.
Slaget teller fordi hun pr. definisjon har forsøkt å slå ballen fremover.
At ballen aldri forlot køllen betyr ikke noe i dette tilfelle. Men hun må jo få lov å fortsette og får altså fri dropp der ballen festet seg til køllen.¨
Regel 1-4 er god og ha av og til.



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72