Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Petter - 28. Aug 2006 kl. 10:24 *  IP
Å slå fra green på nabohullet

Hei
I sommer spilte jeg på en ganske trang bane i Danmark. På det ene hullet "slicet" jeg litt i vinden og havnet på green til nabo hullet. Jeg hadde ca 100m igjen til den riktige green. Jeg innvilget meg selv en fridropp utenfor green for å ikke slå opp torv på green.
Hva skal jeg egentilg gjøre? Føler jeg ikke kan slå på ballen der den ligger.

Petter
 Regelrytter (28. Aug 2006 10:32) *  IP

Du gjorde riktig, så lenge du droppet nærmest ut og ikke nærmere flagget. For øvrig kan du slå med hvilken kølle du vil så lenge du er på egen green.



 Fooore (28. Aug 2006 10:32) *  IP
Du gjorde vel riktig.

Dropp korteste vei ut fra green til spillefeltet ift der ballen ligger, men ikke nærmere hullet(altså det du skal spille inn mot...).

Blir vel litt samme som for GRU og vei som krysser spillefelt mm, fridropp korteste vei ut men ikke nærmere hullet.




 Per (28. Aug 2006 10:33) *  IP
25-3. Feil puttinggreen

a. Påvirkning

Påvirkning fra en feil puttinggreen er til stede når en ball er på puttinggreenen som er feil.

Påvirkning av en spillers slagstilling eller område for planlagt sving, er i seg selv ikke påvirkning etter denne regel.

b. Fritak

Hvis en spillers ball ligger på en feil puttinggreen, må han ikke spille ballen som den ligger. Han må ta fritak uten straff som følger:

Spilleren må løfte ballen og droppe den innenfor en køllelengde fra og ikke nærmere hullet enn det nærmeste punktet for fritak. Det nærmeste punktet for fritak må ikke være i et hinder eller på en puttinggreen. Når ballen droppes innenfor en køllelengde fra nærmeste punkt for fritak, må ballen først treffe en del av banen på et sted som unngår påvirkning fra puttinggreenen som er feil og som ikke er i et hinder og ikke på en puttinggreen. Ballen kan rengjøres når den er løftet etter denne regel.




 Jørgen (28. Aug 2006 12:34) *  IP
Det er jo bare å stille seg spørsmålet: "Hvordan hadde jeg reagert om jeg kom til en green og fant, ikke nedslagsmerke, men en 8x30 cm stor grøft etter oppslåttt torv i puttelinja?"


 Proximus (31. Aug 2006 13:24) *  IP
Godt mulig jeg har misforstått noe, men jeg mener å ha lært at når ballen havner over på feil hull (fairway eller green) så er den å regne som out of bounds?


 Nordlending (31. Aug 2006 13:28) *  IP
Proximus: da har du misforstått. Per skrev hva man skal gjøre.


 Nordlending (31. Aug 2006 13:30) *  IP
Proximus: det står i lokale regler hva som er OB på baner. Det kan godt være at du har spilt en bane der et hull har hatt dogleg venstre f.eks. Hvis da ballen havner på fairwayen til venstre, så er den å regne som OB. Ligger den derimit i roughen så er den i spill. Slike hull har jeg kommet over innimellom.


 Proximus (31. Aug 2006 13:36) *  IP
Ja det er nok det som har skjedd da!
Da lærte jeg noe nytt i dag og :)



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72