Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 FriDropp - 12. May 2010 kl. 20:43 *  IP
Regelsporsmaal

Kom nettopp inn fra ettermiddagens runde her i Spania. En av de jeg spiller med slaar normalt noksaa lavt. Paa hull 12 (La Finca) traff han rod tee kloss og ballen floy over hodene vaare og landet bak hvite klosser (vi spilte gult).
En vanlig damepils holder vel ikke i en slik situasjon?
Noen som kan hjelpe?
 PGA (12. May 2010 21:51) *  IP
Litt usikker på den der, men en "vanlig" regel er at dersom man ikke kommer forbi dametee på TO slag, så må man gå med pi**** ute til neste tee!! :-)


 jonag (12. May 2010 22:59) *  IP
Personen har 3 muligheter:
1. pegge opp på nytt og slå sitt 3dje slag, med noe mer høyde på ballbanen for å unngå enda mer gyllen væske
2. droppe en ball i flagglinjen bakenfor der ballen ligger og skikkelig dra til for å unngå enda en pils. dette krever at man klarer å se hvor flagget er, om ikke må dette anslås
3. droppe en ball innen 2 køllelengder fra der den la seg dersom dette føles bedre.

antagelig er ikke en øl nok, man må nok finne frem noen av disse hærrlige fordøyelseshjelpende fargerike godsakene man tar etter maten og prøve å matche røde, gule og hvite klossers fargesprak.



 ??? (14. May 2010 19:21) *  IP
Hei. Jonag foreslår reglen der spilleren erklærer ballen for uspillbar og han spiller sitt tredje slag.

Han har ett alternativ til: Spille sitt andreslag fra der ballen ligger.

Skål!



 Pro V1 (14. May 2010 20:06) *  IP
Artig situasjon. Det er likevel så graverende tilfelle at en sameøl ikke holder. I slike situasjoner snakker vi lett en hel kasse. Eller når man eks. er i utlandet så er det jo en mulighet for at den uheldige må ta hele regningen for den påfølgende byturen etter endt runde.


 jonag (14. May 2010 21:34) *  IP
kanskje vi må erklære spilleren for uspillbar og droppe ham i flagglinjen ikke nærmere hullet, eller droppe ham innen 2 køllelengder eller slå et slag på ham fra der han sist spilte.

Kan være det redder runden vel så bra.



 Tagefan (14. May 2010 21:45) *  IP
Ka e ein sameøl?


 Tagefan (14. May 2010 21:48) *  IP
Ååååå .....eg vett ka ProV1 meine; det e øl så får deg te å bli heiålelålelålelelålelåa .........


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72