Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 007 - 26. Nov 2011 kl. 15:14 *  IP
Dobbeltslag

Når pleier det å forekomme?
 Boogeyman (26. Nov 2011 15:50) *  IP
Kan du ikke holde opp med tøvet ditt nå, TT?


 DA (26. Nov 2011 16:03) *  IP
Ved shipping.


 Wilson (26. Nov 2011 17:30) *  IP
007

Du får kontakte LO og rapportere forsøket på outing fra en viss mann



 007 (26. Nov 2011 18:48) *  IP
Sist jeg brukte litt tid på en sånn som BM var ca. 5 år siden.

Ved chipping, enig DA.
Hva er det egentlig som skjer, som oftest, når ballen spretter opp og treffer skaftet?!?



 Wilson (27. Nov 2011 21:28) *  IP
007.
Jeg tror det skjer hvis håndleddene er for aktive og hvis man forsøker å løfte ballen i stedet for å slå ned på den.



 007 (28. Nov 2011 19:46) *  IP
God knows ..

Det forekommer vel i heavyrough og bunkers også.



 barce (28. Nov 2011 19:53) *  IP
Hi 007,

There may be variations on this, but it's usually when the club gets caught by the grass, sand, etc., and the follow-through is delayed and then forced. The ball is directionally farther to the left (for a right-handed player) than intended as a result of the club face having turned due to the the snag. So when the club gets re-accelerated the ball is in the path of the clubhead. It could also probably happen just because the ball did not come off the club face with the intended compression and speed, so when the club springs back into action after the snag it catches up with the ball. I guess you'd probably have to watch the occurence in slow motion to see exactly what happened in each case.

Whatever the cause, the odds of it happening seem really low, don't they? But just about everybody who has been playing for a while has done it, in practice if not when playing. Yes, it counts as two srokes. See the rules for more. Thanks for visiting and best of luck with your game.

BR barce



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72