Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 John Malting - 23. Dec 2006 kl. 13:16 *  IP
Lær deg reglene ref Goosen

Hvilken regel er dette ? 4 køllelengder er nytt for meg !
Jeg forholder meg til regel 20-2c.VI. Efter 2 dropp plasseres ballen på det punkt hvor ballen traff bakken.
 Aagolf (23. Dec 2006 13:23) *  IP
Dette var interresant. Kan herr Malting venligst utdype overfor oss andre uvitende hvilken regel han sikter til?


 Aagolf (23. Dec 2006 13:30) *  IP
reg 20-2/c vi = 4 inntil køllelengder. Det er helt rett


 Asbjørn Ramnefjell (23. Dec 2006 13:32) *  IP
I regel 20-2 c.(vi) heter det: En ball skal droppes om uten straff hvis den: ruller og kommer til ro mer enn to køllelengder fra der hvor den først traff en del av banen.

Retief Goosen hadde merket opp to køllelengder til side for busken ha lå i og droppet innenfor de to køllelengdene. Ballen rullet så litt til siden, men innenfor to køllelengder fra der ballen traff bakken. Altså var ballen i spill selv om den lå mer enn to køllelengder fra der ballen opprinnelig lå uspillbar.

Dette var forklaringen som ble gitt på Canal+ i en oppsummering etter runden. De to køllelengdene regnes fra der du har lov å droppe og ikke fra der ballen opprinnelig lå. Dermed kan du teoretisk sett får 4 køllelengder fra der hvor ballen lå uspillbar.

Se for øvrig: http://www.golfsiden.no/Golftips/golftips5006.html



 Aagolf (23. Dec 2006 14:26) *  IP
Helt rett AR.
Som et lite supllement vil jeg tilføye at utrolig mange spillere tror at dette er valgfritt. Det er det ikke. Har ballen rullet mindre enn 2 køllelengder fra de første merkede 2 og ikke nærmere hullet så er ballen i spill. Den skal altså hverken omdroppes eller plasseres, men spilles som den ligger, eller dømmes uspillbar på nytt. Her foregår det mange rare tolkninger på klubbturneringer



 ops (23. Dec 2006 14:39) *  IP
En må vel også ta med at reglene om hinder og puttinggreen gjelder også her


 bdk (02. Jan 2007 13:35) *  IP
Det kan også være verdt å nevne at de to køllelengdene ballen har lov til å trille gjelder fra der den først traff bakken, men "ikke nærmere hullet" gjelder fra original posisjon eller punktet for fritak. Så ballen kan gjerne trille mot hullet fra der den traff bakken, men dog ikke nærmere hullet enn original posisjon eller punktet for fritak. Muligens selvsagt, men skrev det nå likevel :-)


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72