Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 wilson_7 - 15. May 2008 kl. 21:33 *  IP
Creditcard statement - tgw.com

Skal bestille baller og wedger fra TGW.com, men ser at de krever en slags creditcard statement på nye utenlandske bestillinger. Hva er det? Hvordan funker det? Hvordan skal jeg sende denne statementen til dem?

Ganske enkelt, hvordan funker hele denne prosessen?
Håper noen har erfaring med dette!
På forhånd takk!
 wilson_7 (15. May 2008 21:48) *  IP
Help anyone??


 PING (15. May 2008 22:09) *  IP
Sitter å vurderer tgw.com selv, men dette creditcard statment greiene gjør ting litt vanskligere. Trenger hjelp fra en med erfaring!


 Fooore (15. May 2008 22:13) *  IP
Såvidt jeg erindrer fra tusenvis av lignende tråder er greia å sende kopi av kredittkort-faktura på fax.


 wilson_7 (15. May 2008 22:26) *  IP
Ok, så alt jeg trenger å gjøre er å "place order, eller submit order" Også sende kopi av en kredittkort-faktura til faxnummeret som står på siden dems?


 veggiss (15. May 2008 22:39) *  IP
jepp...og har du ikke en kredittkortfaktura så kan du scanne kortet ditt sammen med legitimasjon av deg selv.


 veggiss (15. May 2008 22:39) *  IP
btw...dette er bare noen man trenger å gjøre første gang.


 St. Able Ford (15. May 2008 23:35) *  IP
De vil gjerne ha en kredittkortfaktura hvor det framgår de siste sifrene i kortnummeret ditt, samt navn og adresse til kortinnehaveren. Det enkleste er vel å skanne det (ev også skanne selve kortet som veggiss skriver,)og så maile det til cs@tgw.com.


 Espen (16. May 2008 15:41) *  IP
det veggiss sier mhp at det bare må gjøres en gang er bare delvis rett... Sjekken er koblet opp mot kredittkort og ikke mot person/kundekonto, slik at man må sende ny credit card statement hvis man bytter kredittkort for betaling. Havnet i trøbbel med dette en gang og ventet i månedsvis på en ordre jeg trodde var på vei, men som viste seg å være kansellert grunnet manglende credit card statment


 Snurfen (16. May 2008 21:03) *  IP
Jeg har handlet flere ganger hos TGW. Ved første gangs handel hos TGW ønsker de en bekreftelse på at kredittkortet du betaler med, har vært - eller er i bruk. Jeg gjorde følgende: Tok en print av en kontoutskrift der en VISA-transaksjon var synlig. Lakket over kortnummeret unntatt de fire siste sifrene. Scannet utskriften og sendte den deretter som vedlegg til en e-post til TGW. De var fornøyd, og jeg har handlet der flere ganger etterpå. TGW har flotte produkter, og ofte til sterkt reduserte priser, og med den dollarlursen som er nå, er det jo bare å handle! Men altså ... første handel er litt "knøvlete"! Lykke til!


 PGA (04. Jun 2008 09:01) *  IP
Sitter akkurat og har bestillt fra TGW og var ikke klar over dette med credit card statement.
Noen som vet om det er OK scanne inn kreditt kortet og legitimasjon og sende dette?

Takknemlig for RASK tilbakemelding, da ordren står på vent og den inneholder NY DRIVER!!!



 hackz (04. Jun 2008 09:16) *  IP
PGA- Det funker bra.


 Rsped (04. Jun 2008 09:30) *  IP
PGA: Ring dem. Tror de har 24-timers åpningstid.


 PGA (04. Jun 2008 10:38) *  IP
Har sendt en mail med scanning av kreditt kort og førerkort.
Håper og tror at det er godt nok.

1000-TAKK for hjelp/svar



 SG (04. Jun 2008 14:39) *  IP
Jeg håper (for andres del) at min erfaring med TGW var et engangstilfelle for jeg kommer ikke til å benytte dem mer.

Etter bestilling sendte de meg en mail der de ba om 'credit card statement' - siden 'credit card' heromkring som reggel er debet card og man ikke får noen egen cc statement, skrev jeg tilbake og spurte om de kunne godta annen info isteden.

Fikk mail tilbake, kjapt og greit, at da kunne jeg sende scan av førerkort, kredittkort og en 'recent utility bill'.

Jeg mistolket mailen litt og trodde det holdt med en av delene, så jeg sendte kun kopi av førerkortet. Fikk raskt en mail fra dem der de bekreftet at de hadde mottatt dette og etterspurte resten og jeg sendte da dette med beklagelse for at jeg hadde mistolket mailen første gang.

Har forøvrig vært gjennom den prosedyren med andre amerikanske nettbutikker uten at de har vært så omstendelige som TGW, men hadde historien sluttet her, så hadde det naturligvis ikke vært noe problem.

Etter min siste mail ble det stille. Veldig stille. Da 4 dager var gått uten noe svar og uten at noe skjedde med ordren min på web-sidene deres sendte jeg en mail der jeg etterspurte status.

Svar uteble, med mindre man teller med den automatiske mailen jeg fikk 2 dager senere der det ble opplyst om at de nå hadde kansellert ordren min.

Jeg sendte da nok en mail og lurte på hva som skjedde her og nok en gang var stillheten øredøvende.

Noen dager senere fulgte jeg opp med enda en mail og fikk omsider svar på denne der de kunne forklare at de hadde mottat all informasjonen de trengte, men ordren hadde blitt kansellert før de hadde fått dette. Grunnen til kansellasjonen har jeg aldri fått vite.

Forøvrig kunne de legge inn ordren på ny, men golfskoene som jeg hadde bestilt var nå ikke lenger på lager og det ville ta rundt en måned før de kom tilbake igjen.

Sendte en siste mail til dem der jeg påpekte at siste rest av informasjon ble sendt 6-7 dager før ordren ble kansellert og at jeg fremdeles lurte på hvorfor ordren i det hele tatt ble kansellert uten videre.

Avsluttet med at det ikke var nødvendig å legge min ordre inn igjen.

Håpet, men forventet ikke, at de skulle gi meg noe videre svar, og så langt, to måneder senere, har de til fulle levd opp til de forventninger jeg etterhvert fikk til dem.

Golfskoene fikk jeg forøvrig, noe forsinket, tak i hos gppgolf.com isteden. Der slapp jeg også hele verification-runddansen.



 Dilter (04. Jun 2008 15:33) *  IP
Når det gjelder kjøp på nettet (og i utlandet også forsåvidt) bruker jeg bare kredittkort.

Grunn: Hvis det skulle oppstå et problem (enten med motpart eller hvis kortnummeret misbrukes) vil du stort sett få pengene igjen både når du bruker kreditt- og debetkort. Forskjellen er imidlertid at hvis du bruker debetkort så blir kontoen din belastet, og det kan ta tid før du får pengene dine. Med kredittkort røres ikke dine egne penger i det hele tatt. Billig forsikring i mine øyne.

Ellers er det vel verdt å merke at jeg kun har hatt positive erfaringer med TGW.



 tilskuer (04. Jun 2008 15:34) *  IP
Jeg har ikke hatt noen problemer med handel hos TGW, etter første gangs diskusjon om kredittkortverifikasjon. Siden jeg var litt betenkt over å sende for mye kredittkortinformasjon over nettet tok jeg kontakt med TGW på e-post. Det de trengte var en kopi av kredittkortfakturaene som linket mitt navn og adresse til kredittkortet. Scannet siste faktura, sladdet kreditkortnummeret untatt de siste fire sifrene, og sendte det på e-post. Ingen problemer etter det. De har noen utrolige tilbud iblandt, og min erfaring er at står varen som "på lager" har de den, og de sender den raskt.


 St. Able Ford (04. Jun 2008 15:38) *  IP
Jeg har handla en 8-10 ganger hos tgw.com og har stort sett de samme er erfaringer som Dilter og tilskuer. Har hendt en gang eller to at jeg har måttet mase på svar på en e-post, men også det løser seg når du først får svar direkte fra en kundebehandler.


 Hackers (04. Jun 2008 18:31) *  IP
I første runde er TGW ganske så nøye på dette med verifikasjon. Etter det er alt bare fryd og gammen. Kjapp levering er min erfaring.


 Snurfen (04. Jun 2008 20:52) *  IP
Som jeg har skrvet tidligere ifm. denne problematikken, så er det kun første gang de ønsker denne formen for bekreftelse. Jeg har meget god erfaring med TGW, og handler der jevnlig!


 PGA (05. Jun 2008 09:24) *  IP
Skal ALDRI mer bestille fra TGW !! Har sendt 3 mailer uten å få svar på noen. Har bl.a. bedt om bekreftelse på at den dokumentasjonen jeg sendte var OK. Ikke svar på noen ting.
Nå har pakken ligget på vent i 3 dager!! Har handlet mye på nettet fra USA men aldri opplevd så dårlig service.



 Lurer (28. Jun 2008 02:34) *  IP
Får man beskjed om denne creditcard statementen eller må man finne ut av dette av seg selv.

Har brukt vanlig visa kort(debet) og det ser ut som orderen min har gått igjennom uten problemer...

Er det forskjell på bruk av credit og debet kort med tanke på denne creditcard statementen?



 Provisorisk (28. Jun 2008 09:07) *  IP
Jeg handler direkte fra Ebay sykt mye billigere enn tgw ! Finn de riktige butikkene på ebay så kommer du til å spare drøssevis med dollar


 sultan (28. Jun 2008 21:35) *  IP
Handlet for første gang hos edwin watts og det funket veldig bra.Ikke noe tull med fax av pass og kredittkort o.l.
Rask levering var det også..
anbefales!:-)



 lurer (29. Jun 2008 02:28) *  IP
Er det enkelt å bestile køller med custom specs hos edwin watts?


 sultan (29. Jun 2008 23:25) *  IP
vet ikke..det får du prøve å sjekke opp.


 Snurfen (09. Jul 2008 23:16) *  IP
Fikk akkurat (i dag) nye FootJoy Reelfit golfsko levert fra TGW. Levert på døren, inkludert et par nye baller (golf-), en Adidas hanske og frakt, kom det på $157, eller 797 kroner. Golfskoene var nedsatt fra $225 til $99, og siden jeg handlet 4. juli (USAs nasjonaldag, for de som ikke vet det), fikk jeg ytterligere $10 i rabatt.

Suveren butikk, suveren service, flotte produkter, gode priser!

Jeg er fast kunde der, og det anbefaler jeg andre til å bli, også!

God sommer!



 St. Able Ford (10. Jul 2008 09:19) *  IP
.... og så kommer momsen på toppen...


 Flergangskunde (10. Jul 2008 10:06) *  IP
...... og så kommer 150 kr som UPS Norge skal ha for å tollklarere pakken. Snurfen har regnet med en kurs på 5.07, det er noe lavt for oss forbrukere ( denne uken). Kurs 5.20 + mva + 150 kr gir totalpris: NOK 1170,-

Fast og fornøyd flergangskunde hos tgw.com



 hackz (10. Jul 2008 10:11) *  IP
Har nesten bare positive ting å si om TGW. Fikk en liten ripe i lakken når de sendte meg feil varer for en tid tilbake, var delvis min egen skyld siden jeg ikke åpnet pakken når fyren fra UPS leverte den. Skulle hatt en driver, 3wood og div.klær men ente opp med feil 3wood og noen golfballer. Siden det var min bestilling som stod på fraktbrevet måtte jeg betale moms på ting jeg ikke har fått. Prøvde å nekte å betale, men der fikk jeg ingen forståelse fra tollgutta.


 hackz (10. Jul 2008 10:12) *  IP
for de som ikke forstod det, sjekk innholdet mens UPS står og ser på.


 Jarle (10. Jul 2008 20:58) *  IP
Trenger man dettee også hos Edwin Watts?


 Christer N. Jonassen (06. Oct 2008 11:42) *  IP
Etter at en kommer igjennom "nåløyet" hos TGW skal saken visstnok være grei. Da blir du registrert som en "trustworthy" kunde, og ting går automatisk, slik en forventer. Har vært i kontakt med TGW på telefon, og som de fleste amerikanske selskaper, er kundesupporten meget bra, og på grensen til flau.. da en føler at en snakker til en robot. På produktutvalg og tilbud er det blandt de aller beste, og jeg vil fremdeles anbefale folk å gå igjennom den litt knotete prosessen med å registrere seg.


 Fooore (06. Oct 2008 11:56) *  IP
Kjøpte noen par sko der i høst, veldig fornøyd med pris og levering.

Generelt har de lave priser på det meste, utvalget er veldig bra, og i tillegg har de noen "supertilbud" på modeller som går ut mm.



 Knut (06. Oct 2008 19:31) *  IP
Noen som vet hvor mye VAT de har i Storbritania?


 veggiss (06. Oct 2008 20:39) *  IP
www.justf******googleit.com


 Knut (06. Oct 2008 21:31) *  IP
Da vil jeg takke veggiss for et kjempeflott svar på et enkelt spørsmål


 crap (06. Oct 2008 22:20) *  IP
prøvde linken din veggis, den funker ikke??


 St. Able Ford (07. Oct 2008 20:44) *  IP
Knut:
Første treff ette å ha googlet "VAT UK"
"I UK betaler man 17,5% VAT (Value Added Tax) på de fleste varer og tjenester. "



 Knut (07. Oct 2008 21:03) *  IP
St.Able Ford: Takk for et godt svar. Fant det selv i går kveld. Tenkte ikke på å google når jeg spurte.


 hackz (07. Oct 2008 21:35) *  IP
VAT`n får du tilbake etter at varene har blitt tollet inn i Norge. Den har du krav på.


 Smilende Sam (07. Oct 2008 22:03) *  IP
Veggiss - jeg kjenner en fyr i UK (kjenner egentlig mange - men det er bare en som har noe med dette å gjøre). Han jobber med avgiftsspørsmål. VAT reglene i UK er såpass kompliserte at han fordriver ca. 14 timer i døgnet kun med å arbeide med det. Jeg har nevnt for ham at det er bare å bruke Google så får han svar på alt han lurer på. Han ba meg dra dit peppern gror og påsto at jeg tok feil. (Han tjener ca. 1,5 mill pund på den derre VAT jobben - så her har du et marked.....)

Alternativt kunne jeg sagt at du var litt uhøflig i svaret ditt.



 Knut (07. Oct 2008 22:04) *  IP
Det er jeg klar over. Det var derfor jeg ville vite hvor mye det var. Nettbutikken selger varer til Norge eks VAT.


 Smilende Sam (08. Oct 2008 00:21) *  IP
Normalt vil nettbutikken svare på VAT spørsmålet hvis du sender en mail. Uansett blir etter det jeg vet utenlandsk VAT trukket fra ved innførsel hvis du belastes norske avgifter.


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72