Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Keyser - 08. Nov 2008 kl. 18:53 *  IP
Dropping i område med løse naturgjenstander

Jeg kom i dag opp i et tilfelle rundt dropping som jeg ble litt usikker på. Jeg dømte en ball uspillbar, og ville droppe etter regel 28c (innenfor 2 køllelengder) I droppeområdet var det svært mye løv.

Kunne jeg først fjernet løv i et område, og så droppet i det "renskede" området? Eller måtte jeg droppe først, får så å fjerne løvene?

Valgte det siste da jeg var usikker. Fikk ikke fjernet alle løvene, da det var fare for at ballen ville røre på seg.

Fant ikke noe i reglene eller decisions rundt dette, noen som har "harde fakta" på denne situasjonen?
 ?! (08. Nov 2008 19:14) *  IP
Har sett på tv, at de ihvertfall der fjernet løv før de droppet, men jeg kan ikke vise til nen spesifikk regel...
Det er jo løse naturgjenstander, og du tester jo ikke grunnen..så?



 Keyser (08. Nov 2008 19:18) *  IP
Står vel egentlig klart i 23-1 når jeg leser en gang til:

"Unntatt når både den løse naturgjenstanden og ballen ligger i eller berører det samme hinderet, kan enhver løs naturgjenstand fjernes uten straff."



 Per Erbo Rougthvedt (08. Nov 2008 19:29) *  IP
Hei Keyser

Alt som står under her gjelder overalt, unntatt når ballen ligger i et hinder.

Du har helt rett i at du kan flytte løse naturgjenstander før du dropper en ball, det samme kan du hvis du etter 2 dropp må plassere ballen, da kan du også flytte løse naturgjenstander før du plasserer ballen.

Men hvis du har løftet en ball etter en regel, får du ikke lov til å flytte løse naturgjenstander før ballen er plassert igjen



 Fjesingen Aagolf (08. Nov 2008 21:19) *  IP
Jeg tror nok det kan være opplysende dersom Per Erbo Rougthvedt forteller hva han mener med å løfte en ball etter en regel. Det er ikke sikkert at alle kjenner til forskjellen mellom dette og den generelle anledning til å fjærne løse naturgjenstander før dropp eller plasering.


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72