Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Pipelort - 18. Sep 2008 kl. 11:43 *  IP
Regelspørsmål - identifisering

Første utslag går i skogen, den provisoriske går samme veien. Så går det opp for meg at jeg har spilt på to identiske baller (som i seg selv vel ikke er ulovlig?). Jeg finner en slik ball jeg har spilt, men kan ikke si 100 % sikkert om det er den første eller den provisoriske, selv om jeg TROR det er den ene eller den andre. Hva gjør jeg? Vil anta jeg må tilbake og slå ut nok en gang fordi jeg ikke sikkert har identifisert noen av utslagene. Rett?
 tilskuer (18. Sep 2008 12:04) *  IP
Det er nok ikke fullt så galt. Hvis du bare finner en ball og kan identifisere ballen som din, kan du fortsette som om dette var din provisoriske ball. decision 27-11.


 digger (18. Sep 2008 12:07) *  IP
Nei! Finner du begge, velger du en av dem og spiller videre på denne som om den er den provisoriske.

Finner du en, må du anta at det er den provisoriske.

Les mer under decision 27/11 (her er et utdrag):

27/11 Provisional Ball Not Distinguishable from Original Ball

A player entitled to play a provisional ball from the tee plays it into the same area as his original ball. The balls have identical markings and the player cannot distinguish between them. Following are various situations and the solutions, which are based on equity (Rule 1-4), when the above circumstances exist and one or both of the balls are found within a search of five minutes:

Situation 3: One ball is found in bounds and the other ball is lost or is found out of bounds.

Solution 3: The ball in bounds must be presumed to be the provisional ball.





 Pipelort (18. Sep 2008 12:56) *  IP
Så bra! Det var jo ikke så ille, og i grunnen rettferdig. Men det betyr jo at man i teorien kan komme til å spille på feil ball, men uten at det vil vil være mulig å oppdage det.

MEN: hva om man finner begge og ikke kan skille dem? Kan man da spille på en av dem? Velge den beste og spille som om den var provisorisk? Vrient!



 Pipelort... (18. Sep 2008 13:01) *  IP
...må lære seg å lese ser jeg. Beklager, digger hadde svart på det også. Takk


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72