Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Jørn - 11. Jul 2009 kl. 20:58 *  IP
Spill på feil ball.

Var å spilte med to kamerater i går, da følgende situasjon oppsto: Vi hadde hullet ut på hull 1 og sto klar på andre tee. Da oppdaget den ene spilleren i flighten at han hadde spilt på feil ball. Dette var tredjemann sin ball, med andre ord, to stykker som spilte feil ball på hull 1. Vi var ferdig hullet ut før det ble oppdaget, så hva er riktig å gjøre i denne situasjonen? Til vanlig er det 2 straffeslag og spill på nytt, men hva skjer her, da vi allerede var på neste tee før det ble oppdaget??
 crunchyfrog (12. Jul 2009 09:48) *  IP
Regel 15-3: "The competitor must correct his mistake by playing the correct ball or by proceeding under the Rules. If he fails to correct his mistake before making a stroke on the next teeing ground or, in the case of the last hole of the round, fails to declare his intention to correct his mistake before leaving the putting green, he is disqualified."
Så lenge du ikke har slått ut fra neste tee skal du ta 2 straffeslag og spille videre på korrekt ball. Det er sjelden gjennomførbart å spille et halvt hull om igjen på en selskapsrunde, så det blir vel gjerne til at man bare går videre.
Jeg er usikker på hva som da er konsekvensen for en tellende runde, men intuitivt vil jeg tro at diskvalifisering da fører til 0 poeng, og dermed oppjustering av hcp.



 Wilson (12. Jul 2009 10:11) *  IP
Hvis det ble spilt stableford så er det jo bare å stryke det hullet for begge.
Hadde det vært en slagrunde så hadde det vært noe annet. Da ville jo ingen av dem hatt gyldig score og de måtte bli disket.



 Jørn (12. Jul 2009 10:42) *  IP
Takker for svar, da gjorde vi det riktig å stryke begge to. Han ene har grønt kort, og han andre er i max hcp, så fikk ingen konsenkvenser for noen av dem....


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72