Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 PegTee - 22. Jun 2009 kl. 11:33 *  IP
Speling fra GUR

Dersom ein ball landar i GUR etter utslag frå tee, og ein ikkje ser at området er merka som dette før etter ein har slått ballen, kva skal ein gjere da?
Skal ein forsette å spele på ballen som ein nett har slått? Straffeslag? Eller kan ein kansellere slaget for deretter å fridroppe seg ut av GUR slik ein egentlig burde?

 Keyser (22. Jun 2009 12:46) *  IP
Det er to typer GUR:
a) GUR (blå staker)
b) GUR med spilleforbud (blå staker med hvit topp)

En liten sjekk i reglene....(tar litt forbehold)

Regel 25 sier at du KAN ta fritak (dropp uten straff) nå ballen ligger i GUR. Du kan altså også spille den

Dersom du spiller ballen fra "GUR med spilleforbud" så får du 2 straffeslag, DERSOM dette står i lokale regler. Ellers ingen straff slik jeg tolker reglene

Så svaret på spørsmålet ditt er avhengig av lokale regler og type GUR.

(Ser at på min hjemmebane er GUR med spilleforbud kun nevnt under ordensregler med referanse til 25-1. Må sjekke litt opp det der...)



 PegTee (22. Jun 2009 12:56) *  IP
Dei lokale reglane seier følgande:

"Det er ikke tillatt å hente baller som havner på tilsådd spillfelt - merket som grunn under reparasjon. Her må spilleren droppe og spille en ny ball uten straff."

Denne GUR var merka med blå pinnar...kanskje ikkje heilt rett det? Skal då pinnane gjelde (som indikerar at du kan spele frå GUR) eller dei lokale reglane som forbyr dette?




 lp (22. Jun 2009 13:35) *  IP
Litt tvetydig lokal regel dette synes jeg:

Men, et er i alle fall sikkert; man får ikke straffeslag for å hente ballen på nysådd område.

Om spilleren skal droppe og spille ny ball uten straff; skal da dette skje etter regel 20-5? Eller mener man at man skal gå frem etter 25-1; nærmeste punkt for fritak?

Men, ut av den lokale regelen kan man vel ane at det er spilleforbud i dette GUR-området...



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72