Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 GMT MASTER - 25. Jul 2008 kl. 00:36 *  IP
Definisjonsspørsmål angående grunning av kølle i hinder.

Vi er alle enige om at hvis man ligger i et hinder merket rødt så skal man ikke grunne kølla, men det er greit å være nær høye strå som stikker opp osv...

Men i dag så ligger jeg i et hinder. Ballen ligger dypt i noe som ligner på ganske høy kløver. Jeg stiller meg opp, altså adresserer baller og er da nær denne kløveren som omgir ballen min. Helt bevisst gjorde jeg det fordi jeg trodde dette var greit. Det er jo enda en god del cm før kølla faktisk treffer den harde grunnen.

Kvalifiserer dette til brudd på 13.4, er det vel, eller ikke??


 Aagolf (25. Jul 2008 05:51) *  IP
Køllen er grunnet når gresset er så sammenpresset at den bærer køllens egenvekt.
Dec. 18-2b/5



 AR (25. Jul 2008 09:57) *  IP
Med andre ord kan du være nær gresset i et hinder uten at du dermed har grunnet klølla.

Du har ikke brutt regelen, GMT Master



 GMT MASTER (26. Jul 2008 11:47) *  IP
Herlig!

Takker for veiledningen!



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72