Anders - 02. Aug 2005 kl. 23:13 *IP Dropp - hva gjelder?
Jeg har et kort regelspörsmål: Dersom man slår ballen fra et vannhinder (den ligger selvsagt slik at man kan slå på den), og derfra slår ballen "Out of Bounce". Hvorfra skal man da slå sitt neste slag? Ballen må jo droppes först, men den kan vel ikke droppes i hinderet? Innenfor 1 köllelengde, 2 köllelengder...??
Flaggkommandøren (03. Aug 2005 07:54) *IP
Hei Anders,
jeg skulle anta at regel 20-3 og 20-5 kommer til anvendelse, der det står å lese at du må droppe så nær som mulig stedet hvor ballen lå, selv om du befinner deg i et vannhinder.
Anders (03. Aug 2005 15:10) *IP
Takk for det Flaggkommandören, jeg sjekker regel 20-3 og 20-5....
Carl (03. Aug 2005 16:14) *IP
Flaggkommandøren kommer frem til riktig fremgangsmåte, men bør også bruke regel 26-2 b(i). Decision 26-2/1 gir en fin illustrasjon om hvilke options man har.
Annonser
ANNONSÉR
på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt:
ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72