Tilbake til innleggsoversikten Tilbake
til første side Søk på GOLFSIDEN
Les mer
Her kan du legge inn: nytt innlegg
 E.A.K. - 02. Mar 2011 kl. 23:47 * IP
Flagglinje
Hvor langt tilbake i flagglinjen kan man droppe?
|
 jonag (03. Mar 2011 00:35) * IP
så langt du vil bare innenfor spillefeltet og ikke i et hinder vanligvis. Altså feks lenger enn der du slo ditt siste slag om flagglinjen går sånn ca tilbake den veien du slo deg frem
 steven (03. Mar 2011 22:55) * IP
Jadda. Her er det mange som gjør store synder. Uspillbar og bakover i flagglinjen. Der er det ikke mulig å droppe, så svinger de 30 grader en eller annen vei og finner et fint sted å droppe. 5-10 meter fra flagglinjen. Juks.
 E.A.K. (03. Mar 2011 22:59) * IP
Man kan vel alltids se for seg at flagglinja går hele veien rundt, og så droppe på andre siden av pinnen, men ikke nærmere hullet? Linja er jo strake veien?
 barce (03. Mar 2011 23:34) * IP
EAK: Tenker du rundt jordkloden?
 Robert (04. Mar 2011 08:43) * IP
Vil tro han mener: Her ligger man 10 meter fra flagget, kan man da gå 11 meter på andre siden av flagget å droppe? Fortsatt i flagglinjen(Om enn noe søkt), og fortsatt ikke nærmere flagget.
 AR (04. Mar 2011 08:52) * IP
Nå er det vel ikke så mange steder på jorden at golfbanene er så store at du kan gå hele veien rundt jordkloden uten å kysse banegrensen.
 barce (04. Mar 2011 09:55) * IP
Kan man trekke linjen utenfor spillefeltet så lenge man senere kommer inn i spillefeltet igjen?
 Robert (04. Mar 2011 10:16) * IP
AR: Du tar feil som vanlig! Det finnes ikke en eneste golfbane i hele verden hvor du ikke kan gå hele veien rundt jordkloden uten å kysse banegrensen. Vil man ikke kysse, så lar man vær. Her burde det nok vært gjort et grundigere journalistisk håndtverk før du uttalte deg.
 E.A.K (04. Mar 2011 10:47) * IP
Ja, jeg tenker på den linjen som går rundt og ender på andre siden. Man MÅ vel ikke gå hele veien, man klarer vel å se atlinja er der?
@barce, ja det er spørsmålet, og svaret må vel være ja? Hvis man ligger uspillbar etter en dogleg høyre, med ob høyre, så kan man vel ta flagglinja over ob og før dogleggen?
 tilskuer (04. Mar 2011 12:46) * IP
Jeg tror man får litt problemer med å forklare en dommer at referansepunktet er mellom droppestedet og flagget hvis man går på andre siden av flagget. Forøvrig er det vanligvis ikke noe til hinder for å droppe i et hinder, eller på en green, hvis en dropper i flagglinja. Både regel 26 og regel 28 åpner for dette.
 mimung (04. Mar 2011 21:37) * IP
Hva med regel 20.2.c ?
 tilskuer (05. Mar 2011 00:23) * IP
Regel 20-2 c omhandler kun hva som skjer hvis ballen ruller inn i et hinder etter å vært droppet utenfor et hinder, eller ut av et hinder etter å ha vært droppet i et hinder. Så hvis du velger/skal droppe i et hinder og ballen ruller ut av hinderet, skal ballen droppes om uten straff. Regel 20-2 c gir ikke noe "forbud" mot å droppe i et hinder. Det er den gjeldende regel for "fritaket" som angir hvor ballen kan droppes. Noen av reglene sier "på spillefeltet", men for de alternativene som gjelder "flagglinjen" er det ikke gitt noen slik begrensning.
 jonag (05. Mar 2011 14:56) * IP
Ikke noe problem Barce så langt jeg vet.
 ???? (05. Mar 2011 15:07) * IP
jeg mener du kan gå så langt du vil bakover, trenger ikke være på spillefeltet.
Teortisk kan du gå rundt jordkloden, men du må slå samme vegen,
Enig at det er mange som ikke forstår flgglinja - noen bare finner ett område. Det er jo feil og man skal isåfall ilegge seg sjøl straffeslag fordi man spiller fra feil sted.
 barce (05. Mar 2011 15:09) * IP
Takk Jonag :)
????: "Teortisk kan du gå rundt jordkloden, men du må slå samme vegen,"
Når du først har droppet korrekt, står man vel fritt til å slå i hvilken som helst retning. Eller hva?
 AR (05. Mar 2011 17:48) * IP
Ja Robert, som vanlig tar jeg feil.
 E.A.K (05. Mar 2011 18:14) * IP
@ar... Jeg tror det er trykkleifen "kysse" som er roberts poeng her. Man kan nok kysse så mane spillefelt man vil ja.
Og ang referansepunkt hvis man dropper på andre siden av pinnen, det finnes vel ikke bedre referansepunkt en flagget!?
 AR (05. Mar 2011 18:31) * IP
Tusen takk! Jeg så ikke at jeg hadde skrevet kysse i stedet for å krysse. Morsom trykkfeil - om jeg må si det selv. Og selvsagt ber jeg om unnskyldning for det!
 Duffy2 (05. Mar 2011 18:33) * IP
Noen regelspes. som kan konkludere her?
 regelmannen (06. Mar 2011 16:59) * IP
står i både regel 26 og 28 (som vell er dei mest aktuelle regler her?) at ballen skal droppes med referansepunktet mellom deg selv og hullet, dvs. du må gå bakover og holde dette punktet mellom deg og hullet... og innen du er komt rundt er du nok diska for unødig forsinkelse etc. :)
 E.k.h. (06. Mar 2011 17:01) * IP
Man må jo ikke gå helt rundt. Enhver klarer å tenke seg den linja. Ball- flagg-droppepunkt.
 barce (06. Mar 2011 19:51) * IP
EKH: Jorda er ikke en perfekt sirkel, så¨du vil ikke havne på andre siden i teorien heller..
 hehe (06. Mar 2011 22:50) * IP
man kommer nok på den andre siden ja....
|
|