Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Christian Furu - 24. Aug 2008 kl. 14:59 *  IP
Tiger kan gå på vannet

Har alltid visst at Tiger Woods er en spesiell person og at han kan gå på vannet overrasker meg egentlig ikke.

http://www.youtube.com/watch?v=FZ1st1Vw2kY
 Smilende Sam (24. Aug 2008 15:26) *  IP
Jeg ler meg fillete. Utrolig kul response....


 Christian Furu (24. Aug 2008 15:33) *  IP
"he grounded his club in a hazard and incured a 2 stroke penalty" er trolig skrevet av Aagolf ;)


 ?? (24. Aug 2008 21:08) *  IP
Chaplin hadde denne gimien i en film for uendelig lenge siden.
Tiger er da nokså alene her så det er nok ikke en konkurransesituasjon. Aagolf er nok kjent med at en kun får straffeslag i konkurranser.



 Nope (24. Aug 2008 22:23) *  IP
Typisk Aagolf-feiltolkning. Man får straffeslag i hcp-tellende runder selv om det ikke er i konkurranse.


 Ør9 (25. Aug 2008 07:18) *  IP
Og dersom han var "alene" kunne ikke runden være hcp-tellende.


 Nope (25. Aug 2008 08:39) *  IP
Var minst en person til tilstede. Det hele ble tross alt filmet.


 Swing Freak (25. Aug 2008 08:53) *  IP
Tiger er fortsatt proff og har ikke hcp, selv om om han har nedsatt funksjonevne for tiden.


 veggiss (25. Aug 2008 10:39) *  IP
han får faktisk ikke straff for det, se regel 13-4:

1. Provided nothing is done that constitutes testing the condition of the hazard or improves the lie of the ball, there
is no penalty if the player (a) touches the ground or loose
impediments in any hazard or water in a water hazard as a
result of or to prevent falling, in removing an obstruction,
in measuring or in marking the position of, retrieving,
lifting, placing or replacing a ball under any Rule or
(b) places his clubs in a hazard.



 hm (25. Aug 2008 10:45) *  IP
Vel, han testet jo forholdene, for å se hvor dypt det var? ;)
Tror vel egentlig at det var filmtriks jeg da.



 Aagolf (25. Aug 2008 10:49) *  IP
Hyggelig å se at også CF nå tar med i sine innlegg at jeg sikkert er overalt. Nope har jo også i sitt svar en klar oppfattning av hva jeg kan eller ikke kan. De er i godt selskap her på forumet og kommer nok til å fortsette med det.
Alle som har levd en stund kjenner sikkert alle til trikset med å "gå på vannet". Det er i filmverdenen benyttet i en rekke situasjoner. Nå også med Tiger og edt er jo greit.

Veggis har muligens ikke fått med seg at Tiger demonstrerer dybden i vennet med å stikke ned køllen.
Det vil i en HCP tellende/konkurransesituasjon gi to straffeslag dersom vannet er et vann/sidevannsinder, merket eller umerket.
Jeg kan ikke se noen merker så området kan likegodt være OB for alt vi vet.
Sannsynligheten for at situasjonen er konstruert er nok langt strørre.
Men dagens unge fremadstormende bør gjerne oppfatte dette som et signal om at det alltid finnes noen som er bedre.



 tilskuer (25. Aug 2008 10:50) *  IP
Det er jo helt tydelig at han tester forholdene i vannhinderet, bl.a måler dybden og strømmingen i vannet.
Jeg kan heller ikke se at han kommer inn under noen av unntakene som er referert i regelen. Punkt b) gjelder hvis en legger fra seg køller i et hinder, og det gjorde han jo ikke.
Altså to straffeslag i alle runder som spilles etter golfreglene.



 veggiss (25. Aug 2008 11:30) *  IP
se igjen nå at han testet dybden der ballen var, så i dette tilfellet så må det bli to straffeslag ja. hadde han derimot testet dybden der han skulle stå å slå så hadde han ikke fått straffeslaget, da det ville gått under å sjekke forholdene i den hensikt å ikke falle.


 goof (25. Aug 2008 13:28) *  IP
hvorfor tror ingen at han faktisk tok de to straffeslagene og noterte rett score på scorekortet ?


 veggiss (25. Aug 2008 13:29) *  IP
tror du virkelig at han skrev et scorekort???


 Dormy (25. Aug 2008 14:09) *  IP
Så mye diskusjon om regler etter å ha sett reklame for et spill...huff:-)


 Christian Furu (25. Aug 2008 14:10) *  IP
Det var bare en spøk Aagolf. Det skjønner du. Diskusjonen forøvrig om straffeslag osv. er helt herlig :)


 hackz (25. Aug 2008 14:18) *  IP
Ingen staker, så da er det vel tilfeldig vann da. Bare å ta en fridropp.


 Aagolf (25. Aug 2008 14:24) *  IP
Så enkelt er det nok ikke hackz. Alle umerkede vannhinder er automatisk sidevannshinder.
Men en må jo ha tilgang til lokale regler før en kan fastslå noe sikkert om dette.

Filmes ser jo ut til å være tatt op ved fra 3 på Stavanger og der var jo Store Stokkavann OB frem til ombygningen.

Han la jo også køllen fra seg et sted, men jeg kan ikke se hvordan det området skal defineres så der går han fri i mine øyne.



 AR (25. Aug 2008 15:18) *  IP
Det er ganske utrolig at man skal blande inn golfregler på en liten filmsnutt som dette. Sukk!


 goof (25. Aug 2008 20:41) *  IP
det var mitt poeng AR :)


 St. Able Ford (25. Aug 2008 20:45) *  IP
Mange her som har lite å gjøre, skjønner du, AR! Dermed prøver man å få mye ut av lite. Og en regeldiskusjon kan man få til ut av det meste, - eller av nesten ingenting!


 Stian (25. Aug 2008 20:46) *  IP
Det er også ganske utrolig at så mange tar innleggene her vedr. "regelbruddet" seriøst. Det nevnes vel med med en viss glimt i øyet her


 AR (25. Aug 2008 21:12) *  IP
Det er ikke alltid like lett å se et glimt i øyet på en nettside.


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72