Tilbake til innleggsoversikten Tilbake
til første side Søk på GOLFSIDEN
Les mer
Her kan du legge inn: nytt innlegg
 Tulla - 07. Nov 2007 kl. 19:07 * IP
Vranglære fra AR
AR (05. nov 2007 23:43) * IP
Hvis du bruker kølla til å fiske opp ballen fra bekken, gir du samtidig uttrykk for at den ikke kan spilles og skal droppes. Ingen straff.
------------------------------------------------------------------------
Dette må da være feil???
|
 AR (07. Nov 2007 19:14) * IP
Du har to valg når ballen din er i diket. Enten dropper du etter reglene, eller så spiller du ballen der den ligger. Når du plukker opp ballen, betyr det at du velger å droppen den fordi det ikke går an å spille den.
Vranglære? Javel. Livet er ikke så lett.
 Tulla (07. Nov 2007 19:17) * IP
Kan en droppe uten straff fordi livet ikke er lett???
 jesus maria (07. Nov 2007 19:21) * IP
Om man fisker opp ballen med kølla eller tuppen av albuen spiller da ingen rolle så lenge du har bestemt deg for å droppe.. Jeg kan ikke tro at Tulla postet dette i fullt alvor. Så ignorant er ingen.
 vest (07. Nov 2007 19:32) * IP
Tulla eg trur du misforstår...
spørsmålet som AR komenterte var direkte tilknytta om spilleren skulle ha 2 str.slag for å berøre grunnen i hinderet etc. noko han sjølvsagt ikkje skal, men han skal jo sjølvsagt rekne droppen..
 Tulla (07. Nov 2007 19:37) * IP
Så det er ikke uten straff altså. Da er jeg vel ikke "ignorant" heller da?
 barcentrale (07. Nov 2007 19:42) * IP
Det foreligger fotsatt en misforståelse her. Hvis man har erklært at ballen skal droppes, så får man ikke straff for å plukke opp ballen fra hinderet med køllen. Straff i forbindelse med droppen skal man selvsagt ha.
 Aagolf (07. Nov 2007 19:42) * IP
Det står ingenting hverken om hvilken kølle eller hviken tupp som ble benyttet JM. Jeg tror ikke det er det Tulla er ute etter.
 digger (07. Nov 2007 19:45) * IP
Jeg må si som sikkert læreren din har sagt tusen ganger: tenk etter!!
Tror du Mr. Golf himself (les: AR), mener han får fri dropp ut av et vannhinder, eller er det mer sannsynlig at du har misforstått et eller annet?
Gå tilbake der du fant oppgaven og les en gang til.
 Tulla (07. Nov 2007 19:45) * IP
Det er jeg jo enig i barcentrale, men AR har ikke erklært noe. Han har bare brukt køllen, uten straff.
Til Aagolf.. Så rett du har. Jeg har nok køller selv hjemme.
 jesus maria (07. Nov 2007 19:53) * IP
Dette er østlandet aagolf. Ta med deg tulla di og vær idiot der du hører hjemme. (håper jeg lever opp til alle dine forestillinger)
 Aagolf (07. Nov 2007 20:04) * IP
Ar skrev noe på en annen streng om sjikane. Undres på hva det ordet betyr på østlandsk JM.
Jeg tåler det nok, men stakkars den andre som etter kun 4 innlegg omgående blir utsatt for din hjertelige østlandske høflighet her.
 jesus maria (07. Nov 2007 20:28) * IP
Har hørt det så mye fra deg at jeg tror på det nå, dette om landsdelen fra helvete altså. Så da er vel jeg og alle andre herfra satans disipler da.. Har du noengang hørt om vennlighet fra djevelen selv?
 vest(lending) (07. Nov 2007 20:49) * IP
Aagolf kan du venligst prøva å kutta ut det hekkans aust/vest maset ditt???
utover det er det ikkje nødvendig å erklære noko som helst så lenge det framgår av spelarens handliger at han/hu ikkje har tenkt å spela ballen..
 Aagolf (07. Nov 2007 20:56) * IP
Jeg kan jo prøve vest(lending), men det er ikke lett i dette selskapet.
Utover det har ikke jeg bedt noen erklære noe som helst og regner med at alle vet at en skal legge til et straffeslag ved dropp etter reglene ut av et hinder.
 AR (07. Nov 2007 21:09) * IP
BAck on track. Skal vi forsøke å holde en litt hyggeligere tone fremover? Jeg kan jo begynne med å ønske alle en hyggelig kveld og minne om at reglene for å droppe ut av rødt hinder er godt forklart i regelboka.
 Velstandsfanden (07. Nov 2007 21:26) * IP
Aagolf - du er min helt.
 jesus maria (07. Nov 2007 22:03) * IP
jeg tar selvkritikk. ha en hyggelig kveld du også AR. Aagolf også.
 Solskinnsgolferen' (07. Nov 2007 23:25) * IP
jesus maria er startsupporter, det forklarer kanskje humørsvingningene...
|
|