|
Tilbake til innleggsoversikten Tilbake
til første side Søk på GOLFSIDEN
Les mer
Her kan du legge inn: nytt innlegg
 leif erik nikolaisen - 11. Feb 2009 kl. 11:47 * IP
garanti driver
kjøpte driver fra golfsmith.den er nå ødelagt.må jeg sendt den til usa for reklamasjon?eller kan jeg sende den til den norske importøren.noen som vet?
|
 Sigbjørn (11. Feb 2009 12:04) * IP
Vist det er som med andre varer, så burde den norske importøren ordne dette, men om det var jeg som var importøren, så hadde jeg bedt deg ordne dette selv.
 lloyd (11. Feb 2009 12:39) * IP
Sigbjørn: Det er vikig at den norske importøren utøver service så han ikke mister en kunde ;)
 Dormy (11. Feb 2009 13:07) * IP
Snakk med din lokale pro,kanskje han kan hjelpe deg. Jeg har og kjøpt fra Golfsmith og fikk feil på den etter kort stund. Mailet litt fram og tilbake med de,hvor de ba meg gå til lokal forhandler av merket. Hvis ikke jeg fikk hjelp der skulle jeg kontakte golfsmith igjen. Min lokale pro tok hånd om alt,og siden det er worldwide garanti og driveren var kjøpt hos en autorisert forhandler,så fikk jeg en helt ny driver,uten noen omkostninger.
 lloyd (11. Feb 2009 13:49) * IP
Bare en masse jobb for din lokale pro som du selvfølgelig støtter med å kjøpe baller og pegger av ? ;)
 Dormy (11. Feb 2009 14:32) * IP
Og hva i all verden vet du om det??
 lloyd (11. Feb 2009 14:37) * IP
Det var bare ment som at du støtter din lokale pro ellers... siden du bruker hans tjenester...
Det er jo mange som klager på dårlig utvalg og service fra lokale pro... men han tjener jo ingenting når vi kjøper utstyr på nett for så og gå til han og klage/reklamere...
 Pinlig (11. Feb 2009 14:56) * IP
Jeg ville følt det ganske pinlig hvis jeg kom til min lokale pro med reklamasjon på en driver kjøpt på nettet.
Men det er meg da.
 Dormy (11. Feb 2009 15:00) * IP
Jeg bruker proen i mange sammenhenger. I det tilfellet her kjøpte jeg driveren når jeg var i USA. Da feilen oppstod kontaktet jeg han og spurte om råd,etter å ha snakket med Golfsmith først. Han tilbydde seg å snakke med produsenten og ta reklamasjonsjobben for meg,og jeg ble en superfornøyd kunde. Det er svært snevert å antyde at man utnytter proene,at enten så støtter man eller ikke. Det er isåfall en helt annen diskusjon. Jeg ga mitt tips til trådstarter i beste mening,et tips om at man kan spørre den lokale proen om råd/hjelp,selv om utstyret er kjøpt et annet sted.
 Sigbjørn (11. Feb 2009 15:50) * IP
Det var for så vidt det jeg og sa, men jeg mener at når "lojaliteten" til våre proer er så bra at vi kjøper "tingene" på nett, så BURDE vi ikke få noen hjelp heller, bare for å finne ut hvordan de fleste av dem føler det når man "går bak deres rygg" med investeringene.
Har faktisk prøvd den "ilojaliteten" selv. en kammerat hjalp meg med å kjøpen en Ping driver på nettet, da den kom var ca 5 cm ytterst på skaftet brukket. Jeg sendte den tilbake, og fikk pengene igjenn (ok det da), og gikk deretter til en av våre lokale proshopper og kjøpte ny driver.
Da fikk jeg faktisk også prøve driveren først.
 hackz (11. Feb 2009 16:13) * IP
Angående proshop priser, hva slags fortjeneste har de på køller? Er det så dårlig stilt at de ikke har mulighet til å konkurrere med utlandet?
Skulle gjerne vært mer lojal mot min lokale proshop, men synes ikke det er så lett når de opererer med nesten dobbel pris.
Sigbjørn- er du en skikkelig slem gutt så prøver du kølla i en proshop, men kjøper den fra usa/england.
 Wilson (11. Feb 2009 16:36) * IP
Du kan kontakte norsk importør, og glemme Proshop.
De fleste merker har verdensgaranti.
Jeg fikk reparert min driver hos norsk importør selv om den var kjøpt i USA.
 leif erik nikolaisen (11. Feb 2009 17:49) * IP
takk for svar .setter sluttstrek her.
 jonny (11. Feb 2009 23:51) * IP
Det er butikken som selger deg en vare, som er ansvarlig
mht reklamasjoner. Alt kålprat om at kunden selv skal kontakte produsent, er bare sleiperi. Sjekk opp kjøpsloven.
La ikke useriøse selgere komme unna med slikt vås.
jonny
 Gulber (12. Feb 2009 06:25) * IP
Meget bra svar av Jonny, enig med deg. man bør levere reklamasjoner der hvor man kjøpte produktet.
 Wilson (12. Feb 2009 07:48) * IP
Jonny.
Jeg kjøpte en driver fra USA.
Fikk feil på den.
Kontaktet TGW og spurte ang retur for erstatning.
Svaret var at jeg skulle reklamere til norsk importør.
Jeg gjorde det og de sendte driver til UK for rep. Free of charge.
De fleste kjente produkter har verdensgaranti.
 GMT MASTER (12. Feb 2009 12:37) * IP
Det kjappeste og i mine øyne beste måten er å sende inn driveren direkte til importøren av merket i Norge. Da sparer du han slitne proen din for litt hassle også.
Hvis de ikke hjelper deg så brenner de broer og du må henvende deg til golfsmith.
Erfaringsmessig så er de norske importørene meget flinke og villige til å ta seg av slike saker. Et godt eksempel på en importør som herjer på dette området er Titleist/Cobra importør SMD Holding. Makan til service skal man lete lenge etter.
 Wilson (12. Feb 2009 16:56) * IP
Helt riktig GMT.
Det var SMD Holding som hjalp meg. Super service.
For de som irriterer seg over kjøp i USA. Jeg har kjøpt et Titleist jern-sett + flere bager via Pro Shop og SMD Holding.
|
Tilbake til innleggsoversikten (Her bruker du kun ett nick!)
|