|
Tilbake til innleggsoversikten Tilbake
til første side Søk på GOLFSIDEN
Les mer
Her kan du legge inn: nytt innlegg
 luring - 08. Feb 2007 kl. 14:14 * IP
FBR, Baddely flyttet ballmarkøren
Var det andre som reagerte på det samme som jeg?
Baddely flyttet ballmarkøren med et køllehode til høyre slik at den ikke skulle ligge i puttelinjen til konkurrenten.
Nå var riktignok Baddely ute av bildet noen sekunder, men var det nok til at, rakk å flytte markøren tilbake eller spillte han ballen fra feil sted??
|
 luring (08. Feb 2007 14:14) * IP
Jeg mener den aller siste putten på siste green.
 Pro V1 (08. Feb 2007 14:20) * IP
Det som er vanlig er at du flytter denne tilbake umiddelbart etter at den personen som markøren ligger i veien for, har puttet. Går utifra at det var dette han gjorde. I neste bilde vi fikk se la han ned ballen og var klar til å putte.
 Petter (09. Feb 2007 14:02) * IP
Jeg og la merke til det luring..om han ikke flyttet tilbake, noe jeg tror han ikke rakk den tiden han var ute av bildet, hva slags straff skulle han hatt?
 Hackers (09. Feb 2007 14:07) * IP
Han blir i så tilfelle disket.
 luring (09. Feb 2007 14:37) * IP
Jeg tror 2 straffeslag for å spille ballen fra feil sted. Man blir disket dersom man ikke retter opp feilen og spiller ballen fra riktig sted før man forlater greenen.
Stemmer ikke det Asbjørn?
Nå skal det sies at USPGA er utrolig strenge hva gjelder regelbrudd og jeg anntar at det hadde blitt oppdaget dersom så var tilfelle.
Har kun sett to tilfeller på TV som jeg mener var opplagte som ikke fikk følger
1) Tror det var Parnevik som egentlig skulle ha vunnet etter min mening og ikke måttet ut i omspill. Konkurrentet (husker ikke hvem) hvar helt klart bort i ballen når han addresserte putteren. Tvilen hersket om hvorvidt ballen rullet tilbake til opprinnelig posision eller ikke. Gjør den det har man pr. def ikke flyttet ballen.
Kommentatoren (var det deg Asbjørn?) mente at Parnevik uansett ikka hadde villet vinne på den måten og der har han nok rett.
2) På WPGA skulle en spiller (husker heller ikke navnet, men asiatisk utseende) slå ballen fra dyp røff. Minns at hun sto dårlig og med et bein opp i bunkeren. Rett etter slaget, mens ballen er i luften, treffer hun ballen en gang til med torven som blir slått opp. Man ser helt klart hvordan ballen skifter retning. Tror ikke det fikk følger for henne heller.
 Green (09. Feb 2007 14:42) * IP
Hvis det var torven som traff ballen er det vel ikke straffeslag.
Tenk på alle de tusen sandpartikler som treffer ballen etter et bunkerslag.
Noe annet er om køllen reffer ballen to ganger. Da skal man telle to slag
 luring (09. Feb 2007 14:46) * IP
Mener det ble referert til som dobbel-slag, men kan godt hende jeg husker feil.
Det avgjørende vel ikke om noe treffer ballen (sand fra bunkeren) men, om det som treffer ballen forandrer ballens retning. Som sagt, jeg er overhodet ikke sikker og det kan godt hende du har rett.
 tilskuer (09. Feb 2007 15:15) * IP
Jeg tror det er nok med to straffeslag for å ha spilt fra feil sted. Såfremt ikke spilleren har begått et alvorlig regelbrudd, d.vs hatt stor fordel av å spille fra feil sted, skal en legge på to straffeslag og hulle ut med ballen spilt fra feil sted. En trenger altså ikke rette opp feilen hvis en ikke har hatt stor fordel av regelbruddet, f. eks ved å plassere ballen nærmere hullet eller i bedre leie.
 Hackers (09. Feb 2007 16:05) * IP
Poenget er vel at han hullet ut og leverte scorekortet. En klar disk.
 Green (09. Feb 2007 17:20) * IP
til luring
Var nok dobbeltslag med køllen ja. Og, det er vel definitivt avgjørende om det er køllen som treffer ballen eller om det er jord.
 Kevin (09. Feb 2007 20:17) * IP
Jeg og stusset litt da han la ned ballen,men konkluderte med at vi ble litt lurt av filminga,antar han flyttet på plass markøren rett før vi så det på tv..vi så noe annet og så plutselig at han la ned ballen. Velger å tro at hvis han ikke gjorde det så var noen av de 98 000 tilskuerne eller medspillerne som hadde sagt i fra
 Opplyseren (09. Feb 2007 23:06) * IP
Jeg har fått det bekreftet av bekjente som sto ved greenen at han flyttet markøren tilbake før han puttet. Så ikke noe å tenke på lenger
 FriDropp (10. Feb 2007 11:20) * IP
Husk at amerikanerne redigerer under livesendingene slik at de får med det viktigste selv om de har en aldri så liten reklamepause. En kan derfor bli lurt av at de klippet vekk litt rett før han la ned ballen.
 Green (10. Feb 2007 11:45) * IP
Bra poeng Fridropp.
|
Tilbake til innleggsoversikten (Her bruker du kun ett nick!)
|