Tilbake til innleggsoversikten Tilbake
til første side Søk på GOLFSIDEN
Les mer
Her kan du legge inn: nytt innlegg
 Senior - 02. May 2006 kl. 16:12 * IP
Bjørnstad og raske biler
Leser at Bjørnstad drømmer om en Porsche. Nå har han en Lexus med 400 hk. Men hvor skal HB få bruk for alle disse hestekreftene? Ikke i USA i hvert fall, der max.grensen på highway vel ikke er mer enn ca. 110 km/t?
Så hvorfor kaste bort penger på en så dyr og rask bil, når man bor i et land der den ikke kan brukes for det den er verdt.
HB må melde overgang til ET og bosette seg i Tyskland, som er det eneste landet i verden (?) uten fartsgrense på motorveiene. Da kan han speede opp sin Porsche til oppunder de 240 km/t han har hatt på bane. Vi har vel alle opplevd hvordan det er å bli forbikjørt av disse fartsvidunderne på motorveiene. Sikkert trafikkfarlig, men tillatt. Min personlige rekord i Tyskland er 180 km/t med en vanlig Opel. For mange år siden haiket jeg med en amerikaner som kjørte sin Porsche i Tyskland. Han klaget over at han aldri kunne bruke den i USA. Så hvorfor, HB?
|
 carlihagen (02. May 2006 16:46) * IP
mmmm. noen har fritidsproblemer......................
 TigerFan! (02. May 2006 17:15) * IP
Og hvorfor har DU de fete golfkøllene, som du aldri klarer å slå bra med?`??
Fordi de ser fine og kule ut!
mvh
 Jezus (02. May 2006 20:16) * IP
Jezus sier nå bare jeg......
 Junior (02. May 2006 20:18) * IP
Jeg stemmer for at HB ikke skal kjøpe seg Porsche.
 Ja (02. May 2006 20:26) * IP
Jeg tror vi alle her bestemmer det!
 ¨Snappy (02. May 2006 22:59) * IP
Støtter Bjørnstad jeg, hadde kjøpt Porche jeg også, eller den nye BMW M6, vanskelig å finne noe penere en den..
Man trenger ikke bruke 400hk til å kjøre raskt med, men å akselerere. 0-110 på 3,9 sek er da en opplevelse i seg selv det.
Hvorfor kjører ikke alle i norge Think, det er da ikke mer en 100km/t i Norge.
 Nicolai (03. May 2006 09:09) * IP
Highwayen i Montana har fri fart om dagen, så lenge man kjører "environmentally friendly..."
Det var i hvert fall slik for noen år siden.
 Nicolai (03. May 2006 09:33) * IP
Må trekke tilbake det over. Ser nå at Montana hadde ikke fixed speed limit fra 1995 - 1999, men at de nå har gått tilbake til 75 mp/h (ca. 120 km/t)
http://www.motorists.com/pressreleases/montana.html
 Jørgen (03. May 2006 10:26) * IP
Oi, så Montana har sluttet med "Reasonable and Prudent" grensa nå. Det var jo synd. Kjørte gjennom store deler av Montana i 1998, og må si det er mere grisekjøring på E-18 med 70 km/t enn på Interstaten uten en fastsatt grense. Ellers varierer max fartsgrense fra 55mph til 75 mph fra stat til stat. Det gjør forøvrig også promillegrensen. Mener å huske den er 1(!) noen steder. Montana og nabostatene kan forøvrig anbefales som reisemål. Golfbanene kjenner jeg ikke.
HB må få kjøpe seg akkurat den bilen han vil. Men får han plass til Tour-baggen i en Porsche 911?
 PøttFøkker (03. May 2006 11:53) * IP
Forøvrig så har jeg hørt rykter om at Volvo V50 nå har lansert en bil med over 100 hester, som visstnok skal ha en toppfart på langt over 100 km/t.
jeg stemmer for at vi sier nei til disse bilene.
 Lost ball (03. May 2006 12:01) * IP
Lexusen til HB har ett annet element, og det er veldig lave utslippsverdier på eksosen. HBs bil trenger ca 100 000 km på å slippe ut det som en tilsvarende bensinbil slipper ut på ca 11 000 km. For ordens skyld har ikke bilen 400hk, den heter Lexus RX 400h, hvor h står for hybrid. Maksimal ytelse med bensinmotoren kombinert med elmotoren er om lag 250hk.
Hvorfor ikke heller skryte av HB, som kjører en av verdens mest miljøvennlige SUVer?
En annen ting er at det kanskje er sponsorer inne i bildet...?
 Jørgen (03. May 2006 13:15) * IP
Skal ikke se bort fra at det er litt sponsing på gang. Lexus tilhører jo Toyota, og på Henriks hjemmeside lyser Toyota-logoen.
PS.1 Kan ikke la være å irritere meg over at en sikker, romslig og miljøvennlig bil som Lexus 400h skal koste 800.000 eller noe sånt i Norge.
PS.2 Fra tidligere så ble Lexuser hentet og levert hjemme hos deg når de skulle på verksted. Onde tunger påstår at grunnen var at de ikke ville vise at de ble fiksa på vanlige Toyotaverksted og at de satte inn standard Toyota-deler.
|
|