Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 007 - 09. Jun 2010 kl. 15:48 *  IP
GOLFklubbene med omsorg

har som regel parkeringsplass.
Der kan en kompis stå med flatt batteri på bilen.

Det er blitt mye mer risikabelt å hjelpe sånne.
Hva er teknikken når hjelperen har en 2007 modell?
 jonag (09. Jun 2010 16:14) *  IP
risiko for hva ? At man fucker opp bilens elektronikk og motor ?

Ring NAF er vel bankers..



 007 (09. Jun 2010 16:18) *  IP
Jeg vet ikke alt om Oslo GK, men kanskje de har et lånebatteri der!?!


 Doobie (09. Jun 2010 18:12) *  IP
Hva er det du egentlig røyker 007?


 SAbeltann (09. Jun 2010 18:42) *  IP
Jeg tviler på om noen golfklubber har reservebatterier stående i tilfelle noen får flatt batteri.

startkabler med elektronikkbeskyttelse og en hyggelig person som er villig til å hjelpe er alt man trenger.

Disse finnes både i by og bygd, og er med på å gjøre dagen god igjen etter en sur avslutning på en runde hvor man finner bilen med flatt batteri..

noe større problem enn sådan tror jeg ikke det kan være.



 Dormy (09. Jun 2010 19:07) *  IP
Er vel mer omsorg å ha hjertestarter til å redde liv...en bil blir ganske uinteressant i det store bildet


 Henry Ford (09. Jun 2010 19:54) *  IP
Det er vel greit nok. Det som er viktig er å ikke ha tenningsnøkkelen i låsen på den bilen som tom for strøm når man kobler til kablene, og at man finner god jord.


Denne prosedyren er skuddsikker:

1. Ut med tenningsnøkler.
2. Koble kabel til +pol på giver og deretter til +pol på mottaker (eller rødmerket kontaktpunkt hvis batt. ikke i mottorrommet)
3. koble jord fra batteripol på giver til et godt jordpunkt på mottaker (et sted på karosseriet i motorrommet)
4. Start opp giver, la gå noen sekunder på rask tomgang
5. Start opp mottaker.
6. Koble fra i "baklengs rekkefølge"




 Jumper (09. Jun 2010 22:12) *  IP
Påstanden om at man må bruke startkabler med overspenningsvern, er et flott salgstriks som mange har gått på. Hverken Toyota, Ford eller Volkswagen har et eneste eksempel på at elektronikken i bilen er blitt skadet av vanlige startkabler. NAF eller BilExtra som pusher nye kabler kan heller ikke dokumentere skader.
Kilde: Dinside



 007 (09. Jun 2010 22:32) *  IP
Hjerteligst Henry Ford, jeg tegnet hele rekkefølgen for å huske den!

Hjertestarter, visst!!

Når vi jobber med å skape "et fantastisk sted å være" så er detaljer viktige.

Innlegget til Doobie er et lite jubileum her!
Det 300. med den antydningen.

Get over it - SAbeltann, jeg trakk det tilbake!!!!



 SAbeltann (10. Jun 2010 10:13) *  IP
Hva snakker du om 007?
trakk tilbake hva da?



 007 (10. Jun 2010 10:26) *  IP
'startkabler med overspenningsvern' har jeg allerede kjøpt, =¤/&#&!

SAbeltann; mail AR.



 SAbeltann (10. Jun 2010 10:43) *  IP
hvorfor skal jeg maile AR om noe du påstår som jeg ikke skjønner?

nå er jeg kun forvirret.....



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72