Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Lurifax - 25. Apr 2008 kl. 22:13 *  IP
Nok et regelspørsmål

Jeg slår et slag som treffer min egen golfbag. Hvor mange straffeslag pådrar jeg meg?
 Aagolf (25. Apr 2008 22:16) *  IP
Det er tre ting som avgjør det.

1. Hva du slår med?
2. Hvor slår du fra?
3. Hvor står golfbagen?



 Lurifax (25. Apr 2008 22:19) *  IP
Jeg slår fra skogen, mot fairway, og treffer min bag som står i skogkanten.


 Aagolf (25. Apr 2008 22:45) *  IP
Det ser da ut som at det kan være en golfbane i "nærleiken" siden du nevner fairway.
Står du innefor eller utenfor gjerdet?



 Lurifax (25. Apr 2008 22:47) *  IP
Selvfølgelig er det på en golfbane! Er ikke dette et golfforum?


 Aagolf (25. Apr 2008 23:01) *  IP
Hvorvidt dette er et golfforum er særdeles diskutabelt i kveld.
Men regel 19-2 vil gi et svar på ditt spørsmål. Se også side 21 i den nye regelboken.
Ikke forvirret ennå?

Her finner du forviklingane :-)
http://www.randa.org/flash/decisions/decisions.html



 Fooore (25. Apr 2008 23:06) *  IP
Med fare for å være særs vanskelig:
Såvidt jeg erindrer gir dette ett straffeslag, nytt av året, tidligere to straffeslag.




 Lurifax (25. Apr 2008 23:11) *  IP
Fooore: Det var mitt poeng. Har ikke hørt om regelendringen før i dag.
(mulig jeg burde hatt et oppfriskningskurs på reglere?)



 Aagolf (25. Apr 2008 23:13) *  IP
Det forutsetter Fooore et en spiller slagspill. Det opplyser TS ingenting om.
I Match er det plutselig ingen straff for dette.
Dersom en der ikke liker resultatet av det første slaget kan en prøve en gang til og håpe på bedring. Regel 19-3

Forvirret? Ikke enda?
Ballen kan jo hoppe videre og treffe f.eks caddien.



 Aagolf (25. Apr 2008 23:14) *  IP
Det er da ikke nødvendig med kurs Lurifax. Det er bare å åpne regelboken ca 10 minutter hver kveld så står det der. :-)



 somebody (26. Apr 2008 06:36) *  IP
.. er vell et slag i straff for å treffe eget utstyr både når det gjelder slagspill og match etter R19-2..
R19-3 gjelder jo motspiller i match..



 Aagolf (26. Apr 2008 09:17) *  IP
Helt riktig somebody. Hyggelig at det er en som følger med her.


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72