Må man ha med seg utstyr og slå noen slag i match, eller kan man satse på at motspilleren begår regelbrudd på minst 10 av hullene og dermed taper hele matchen?
En genial løsning for en regelfanatiker med høyt handicap.
Smilende Sam (26. May 2008 10:31) *IP
Du må nok ha med utstyr og slå et slag pr. hull av etikettehensyn. Forøvrig kalles det du beskriver a ta en "Larsen" og er ansett som en svært høyverdig måte å vinne en match på. I Bokstavfortolkerforbundet er det å likestille med å vinne Egebergs Ærespris.
AR (26. May 2008 10:32) *IP
Hvis du ikke har med deg køller på banen, ligger du tynt an. Etter at din motstander har slått ut, er det din tur. Hvis din motstander, mot din formodning, klarer å slå et slag fra første utslagssted uten å bryte en regel slik at han taper hullet, er det din tur. Slår du ikke, stopper matchen opp. Du taper - hver gang!
Eller misforsto jeg spørsmålet?
FriDropp (26. May 2008 10:44) *IP
Neida spm ble riktig forstått. Jeg innser at jeg må holde min ball i spill helt til motstanderen taper hullet på regelbrudd. Kan nok bli en utfordring at han skal klare å gjøre feil med 1. slaget tilstrekkelig antall ganger.
Kom også på at jeg (vel tenkte egentlig ikke på meg selv....) skal slå ut først på hull 2 etter at mostanderen tapte hull 1 på regelbrudd ved utslaget.
AR (26. May 2008 11:07) *IP
Kan du nevne et eksempel på hva motstanderen kan gjøre galt på det første (ut)slaget som gjør at han taper hullet?
Smilende Sam (26. May 2008 11:07) *IP
Huff ja. Stygg feil av meg og. Du må ha med en kølle og en ball som begge er i hht reglene.
FriDropp (26. May 2008 11:14) *IP
Hvis han flytter tee-markørene (11-2, 13-2).
Men ikke ta problemstillingen i denne tråden for alvorlig. Det hele var et utslag av assosiasjoner rundt enkelte debattanters preferanser.
Dr Green (26. May 2008 12:06) *IP
Spille med ikke godkjent utstyr. Feks driver eller baller?
Slå ut utenfor markeringene på utslagsstedet eller sette ballen i spill fra bakenfor 2 køllelengder bak markeringene?
Ha jeans og dermed blir bortvist fra banen?
goofy (26. May 2008 14:26) *IP
Dr.Green
Hvis du pegger opp utenfor teeklossene medfører dette ikke noen straff i match. Motstander kan kreve slaget utført på nytt- thats it
pap (26. May 2008 17:20) *IP
Sam: Jeg kan dessverre ikke støtte deg på at det kalles å ta en Larsen. Sist vedkommende spilte match endte det med ett disfavør 10/8. Han kan ikke ha vunnet på alt for mange regelbrudd!! ;-P.
Smilende Sam (26. May 2008 22:36) *IP
Jeg trodde tap 10/8 i en 18 hullsmatch var så godt som umulig... kanskje han spilte mot den lokale lensmannen?
Annonser
ANNONSÉR
på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt:
ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72