Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Aagolf - 02. Apr 2008 kl. 07:54 *  IP
Hvorfor fikk Steward Cink "rødt kort".

Etter å ha fulgt en tidligere streng om hvor sykt det er at ikke dommerne følger spillernes form for fornuft med diverse variabler lurer jeg på HVORFOR herr Cink ble disket.
Brudd på regel 13 gir da ikke diskstraff. Kun 2 straffeslag.
Kan en eller flere av forumets allvitere svare på dette så hjelper det betydelig på nattesøvnen.
 Fooore (02. Apr 2008 07:59) *  IP
Han skrev under sitt scorekort, med feil score.

Og ble diska i påfølgende runde, når han selv sa fra om hendelsen til dommerne.



 Keyser (02. Apr 2008 08:01) *  IP
Han skulle hatt 2 straffeslag ja, men visste ikke om denne regelen.

Da han ble klar over blunderen etter runde, "tilsto" han og ble disket for å ha levert scorekort med for lav score

http://au.answers.yahoo.com/answers2/frontend.php/question?qid=20080330190933AAjlCK7



 Aagolf (02. Apr 2008 08:04) *  IP
Takker Foore.
Da har dette en naturlig forklaring.
Hadde bare alle som "glemmer" å ta med sine straffeslag vært like ryddige på golfbanen så ville nok Medaldeltakelsen gått rett til værs på golfbanene.



 Aagolf (02. Apr 2008 08:06) *  IP
Keyser.
Er edet rimelig å tro at en deltaker på PGA touren ikke kan sin 13-4, eller 6-1?
Det tviler jeg sterkt på.



 Fooore (02. Apr 2008 08:20) *  IP
Tror faktisk han fikk kunnskap om denne regelen etter å ha prata med Zach Johnsen ila den neste runden, eller på treningsfeltet mellom rundene.

Ifølge de amerikanske kommentatorene via Viasat Golf.

Så da er det i tilfelle rimelig å tro det. Han var nok ikke den eneste før helgas turnering.




 Aagolf (02. Apr 2008 08:29) *  IP
En har lov å tro Fooore. Vi får nøye oss med det.
På enhver PGA runde er det imidlertid dommere "overalt" og de er der for å hjelpe spillerne til riktige avgjørelser. Det er bare å spørre.

At der er mange som ikke tenker over hva 13-4a innebærer er en annen ting. Det er tross alt ikke en dagligdags situasjon.
Men en regel skal tross alt følges. Ikke avvikes etter spillerens mening.
Så får en se om den blir forandret fremover. Ontet er umulig i golf, men noe tar lang tid.



 Keyser (02. Apr 2008 08:35) *  IP
Aagolf:
Vet bare det jeg har lest på nettet om dette. Vil anta
at Cink ikke kunne 13-4 til fingerspissene ja, hadde han det han tatt to straffeslag der og da, og unngått diskvalifikasjon



 Aagolf (02. Apr 2008 08:46) *  IP
Det andre spørsmålet som blir hengene ubesvart i luften er da hva som skjedde med markøren.
En markørs eneste oppgave er å attestere for riktig ført score på riktig hull.
Var her også brudd på 1-3 her?



 Keyser (02. Apr 2008 09:21) *  IP
Dersom markøren visste at Cink skulle hatt straffeslag, så skulle markøren vært diskvalifisert, decision 6-6a/5

Og regel 5-6d: "Konkurrenten er ansvarlig for riktigheten av scoren som er ført for hvert hull på sitt scorekort." (...)

(Lærerik episode dette)



 Aagolf (02. Apr 2008 09:32) *  IP
Det er riktig Keyser.
Det avgjørende er om komiteen tror på at markøren var uvitende om bruddet. Det kommer som regel frem ved å samtale med de andre i gruppen. ( spillere og caddier)

Konkurrenten er den som er ansvarlig for at scoren er ført riktig. Regel 6-6d (Ikke regel 5, den omhandler ballen, men det er nok trykkfeil)



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser









ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72