Golfsiden.com - Norges store uavhengige nettsted for golf - Hele Norges golfportal Les mer
 

 Annonsere aksjer?
 
Norske-svenske baner
 
Ukens golftips
 
Innendørsgolf
 
Golf på Internett
 Vitser
 
Golf på TV
 
Arkivet
 Kontakt
 Golfbox
 Rankinglister


 LOGIN TIL GOLFBOX


Gamle leserbrev

GOLFSIDEN som din startside? Klikk her

Legg golfsiden.com til dine favoritter: Klikk her 

Til alle nye seere/lesere:
VELKOMMEN 

Annonsér på Golfsiden - ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72
Tilbake til første side    Debattsiden    Golfreiser


St. Andrews har ligget slik i flere hundre år. Nå krever golfindustrien nytenkning for at golfidretten ikke skal sovne inn. Foto: A. Ramnefjell

23.01 Hack Golf:
Nå skal flere spille golf - vi trenger en revitalisering
Golf har sine utfordringer med rekruttering og frafall. Nå settes det i gang tiltak for å rette på dette - internasjonalt. Se den interessante videoen og pressemeldingen.

Må tenke nytt
Nå skal det eksperimenteres med nye måter som kan gjøre golf mer populært. 

Vi mangler et golfprodukt som ikke krever så mye tid.

Golf må bli enda mer moro. Reglene e for vanskelige. Spillet er FOR tidkrevende. Nå må det gjøres noe nytt. Du kan komme opp med ideer. De vil bli vurdert.

Eksempelet fra ski er temmelig bra. Før hadde vi langrenn, alpint og hopp. Nå er det kommet til massevis av nye øvelser som tiltrekker seg bra rekruttering; snøbrett, half pipe skicross etc..

Nå må vi få noe nytt i golf også for at golf ikke skal visne. Golfsiden er av den oppfatning at større hull vil gjøre golfspillet mer spennende. De aller fleste har minimale sjanser til å sette i en putt fra over tre meter. Det er rett og slett for vanskelig for de fleste og det krever for mye trening for å få til en sånn liten filleting.

Haga GK skal eksempelvis nå gjøre banen lettere og dermed morsommere - et ledd i utviklingen mot morsommere golf med dertil hørende økt interesse. Forhåpentligvis. Mange har satt opp grønne tee-steder slik at nybegynnere og barn kan få mer glede av spillet.

Krise i USA
I USA er det skrekktall. Fem millioner har sluttet med golf de siste 10 årene. På kort tid er over 500 golfbaner blitt borte i USA. Mange baner har skiftet eiere. Bare 14 nye baner har sett dagens lys i 2012. Aldersgruppen 18-34 år viser størst frafall i USA. Det er krise med tanke på fremtiden.

Jack Nicklaus har lenge ment at 12 hull er nok på en runde i mange sammenhenger.

Hvorfor skal det være 18 hull på en golfbane? Jo, sier "historien", fordi det er 18 "slurker på en flaske med whiskey. Så dumt er det....

Her er en meget god video som er tankevekkende: KLIKK HER

Her er pressemeldingen: hackgolf.org:


GOLF INDUSTRY LEADERS REVEAL A PLAN TO “HACK” THE SPORT AS PART OF A MOVEMENT TO MAKE THE GAME MORE FUN

Group Calls on Golfers Everywhere to Submit Ideas that will reenergize the Game and Attract New Players

ORLANDO, Fla. – January 22, 2014 – On the eve of the golf industry’s largest trade show, a group of industry leaders presented a plan to more than 1,000 industry members to call on golfers everywhere to “hack” the sport by submitting their ideas to revitalize the game. Since 2004 nearly 5 million people in the United States have left the game for a variety of reasons. Core golfers are down almost 24%.

The group, including Mark King, CEO of TaylorMade adidas Golf; Ted Bishop, President of the PGA of America; Joe Beditz, CEO of the National Golf Foundation; and the man the Wall Street Journal recently ranked the world’s most influential business thinker, Gary Hamel; recognized that current industry initiatives are not working and unveiled an online forum www.hackgolf.org  designed to receive ideas from golfers everywhere.

“Innovation stalls when the same people keep talking to each other about the same challenge over and over,” said Hamel. “We need to open the conversation up to a wider audience instead of continuing to try and innovate in the same ineffective vacuum.”

The golf industry has spent tens of millions of dollars over nearly two decades and created a myriad of programs including “Tee It Forward,” “Get Golf Ready” and the “First Tee” among others. While the programs are engaging new consumers, participation on a national scale continues to decline at every income level. The largest reduction in golfers is in the critical 18 – 34 year-old demographic. In 2000, 399 golf courses opened, that number shrank to 14 in 2012.

“We have to recognize the fact that we (the industry) have not been able to fix the massive exodus of consumers from our game,” said King. “Traditionalists are resisting concepts that will elicit real change, so it is time that the people have a voice and can share their ideas to reverse this trend.”

TaylorMade adidas Golf pledged to fund one or more “crowd sourced” ideas. In addition, the company has pledged support for a series of tournaments nationwide that will utilize a 15-inch cup among other rule modifications designed to make golf more fun for golfers of all skill levels.

“This is an industry-wide experiment,” said Bishop. “We don’t have the answer, but by tapping the collective creativity of the millions of golfers who love this game as much as we do, we will find the solution. Then, as an industry, we need to demonstrate the courage to implement non-traditional solutions.”

Hamel has used insights from various industries to showcase the behaviors exhibited by organizations or industries that are unsuccessful. Chief among them are a lack of understanding of what customers want, a lag in innovation, ineffective management and outdated business models. As a sport steeped in centuries-old tradition, golf is plagued by many of these destructive traits.

The group has developed a framework for reviewing and determining next steps that will be unveiled in the coming weeks. For more information on the program, or to submit ideas please visit www.hackgolf.org.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Her finner du DEBATTSIDEN Her diskuterer du golf
Si din mening!!


Debattsiden
Søk på GOLFSIDEN
Spør Matz Modéer
Her svarer Matz Modéer

Golfreiser:
Egen seksjon