|
Tilbake
til første side
Søk på GOLFSIDEN
Les mer Tilbake
til Golftips
UKENS TIPS (Uke 25/26):
Bli bedre
Hvordan bli bedre?
Det er ingen vei utenom.
Du må trene. Men du må trene effektivt for å få noen effekt av treningen. Den
va'kke dum!
Hvordan?
Sjekk din siste runde. Tell hvor mange gode og dårlige slag du hadde. Merk deg
de dårlige, og tren på de
dårligste slagene.
Det er som regel småspillet.
1) Puttingen kan du aldri bli god nok på. Slå mange putter fra ulike avstander
og få lengdekontroll. Bli også sikke rpå metersputtene gjennom mange
repitisjoner.
2) Chipper fra greenkanten. Tren med ulike køller. Bruk den kølla som gjør at
ballen ruller på greenen mest mulig. Lave jern fra rett utenfor geenen og litt
høyere jern når du må "løfte" ballen lengre før den begynner på trille.
Det er gjerne
fra litt lengre avstand til greenen.
3) Bunkerslag. Slå mange med riktig teknikk. Den teknikken finner du overalt
både her på Golfsiden og på Youtube.
4) Halve wedger fra 30 - 60 meter. Dette slaget må du beherske. Det er bare mange
treningsslag som kan løse den floken.
Dette er den letteste måten å bli bedre på.
Skal du slå de lange slagene bedre, må du oppsøke en instruktør.
Det er en grunn til at selv verdens beste spillere bruken trenere i utstrakt
grad.
Det er bare å komme seg ut på treningsfeltet.
Du blir ikke særlig bedre av å bare spille golfrunder. Da opprettholder du bare
de allerede godt innarbeidete feilene dine, men du har sikkert en fin tur i
naturen.
Den beste treningen gjør du rett etter runden! Men det er det de aller færreste
som gidder.
Men så blir de ikke særlig bedre heller.
Sånn er det bare.
Mange flere golftips: Tilbake
til Golftips
God lesning!
Lykke til!
Asbjørn Ramnefjell
Mange flere golftips: Tilbake
til Golftips
Her finner du
DEBATTSIDEN
Her diskuterer du golf
Si din mening!!
|