Golfsiden.com - Norges store uavhengige nettsted for golf - Hele Norges golfportal Les mer
 

 Annonsere aksjer?
 
Norske-svenske baner
 
Ukens golftips
 
Innendørsgolf
 
Golf på Internett
 Vitser
 
Golf på TV
 
Arkivet
 Kontakt
 Golfbox
 Rankinglister


 LOGIN TIL GOLFBOX


Gamle leserbrev

GOLFSIDEN som din startside? Klikk her

Legg golfsiden.com til dine favoritter: Klikk her 

Til alle nye seere/lesere:
VELKOMMEN 

Annonsér på Golfsiden - ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72
Tilbake til første side    Debattsiden    Golfreiser



17.09 NGFs markedsansvarlig slutter:
I løpet av måneden
Uenighet oppgis som årsak.

Manglende resultater er høyst sannsynlig den viktigste årsaken til avslutningen av arbeidsforholdet.

Mange har eksempelvis reagert på at NGF ikke klarte å skaffe en sponsor til Titleist Tour - juniorenes golf tour i Norge de siste årene. I år har navnet vært Team Norway Junior Tour 2013 - uten sponsor.

Fra pressemeldingen under er det tydelig uenighet mellom Atle Øi og NGF. Golfsiden betrakter dette som en del av den oppryddingsprosessen som har funnet sted og som finner sted etter at generalsekretær Tor-Anders Hanssen begynte i sin stilling i NGF hvor han ser manglende resultater.

Kraftig svikt
Det har vært dramatisk svikt i sponsorinntektene for NGF den siste tiden. "Uenighet om strategi generelt, og ulikt syn på håndtering rundt salgskonseptet Team Norway spesielt" - heter det i pressemeldingen.

I klartekst betyr det at det er blitt gjort en for dårlig jobb på salgssiden. Dermed måtte Atle Øi gå.

Vanskelig med kunstig høye tall
Det har ikke vært noen lett jobb å skaffe sponsorinntekter til et golfmarked som har vært i nedgang de siste årene.

Det vil si; det er først vi har sett at de store tallene som NGF har operert med i "antall medlemmer" har begynt å nærme seg "antall golfspillere".

Her på Golfsiden og andre steder har det vært mange annonser om salg av aksjer og andeler fra spillere som har mange medlemskap hver i en og samme klubb og/eller eller medlemskap i mange klubber.

Når manglende vekst i det REELLE antall golfspillere ikke øker, blir man ikke kvitt sine overskuddsaksjer. Da blir det krise i markedet og golfaksjer blir verdiløse.

Fra medlemmer til medlemskap
Da Golfsiden for rundt 10 år siden rettet søkelyset mot dette betydelige problemet, gikk NGF over fra å kalle de over 100.000 medlemskap i stedet for medlemmer. De var selvsagt tvunget til å gjøre det siden "medlemmer" var et fullstendig misvisende tall på antall golfspillere i Norge. Det innebar at NGF ikke kunne invitere sine sponsorer til å møte 100-125.000 medlemmer. Tallet var betydelig mindre - spesielt når vi tar med det faktum at omtrent halvparten av de registrert ikke spilte golf i det hele tatt og totalt uinteressante for sponsorene. Golf-produktet ble vanskeligere å selge.

Lettere nå 
Med Tuttas suksess i det siste, satsingen mot OL i 2016, en nytenking i sponsorvirksomheten mot golf og bedre salgsinnsats burde det ligge til rette for et kraftig oppsving i NGFs sponsorinntektene framover. De som skal ta tak i dette nå, burde ha en meget takknemlig oppgave. Det er ikke så vanskelig å starte på et meget lavt nivå.

Bare spør en høydehopper eller en aksjemegler.


Pressemeldingen fra NGF:

Markedsansvarlig slutter i NGF
Atle Øi har sagt opp sin stilling som markedsansvarlig i NGF.
Det er uenighet om strategi generelt, og ulikt syn på håndtering av prosessen rundt salgskonseptet Team Norway spesielt, som gjør et videre samarbeid vanskelig. Øi tar konsekvensen av dette og har sagt opp sin stilling med virkning fra 30.september.
































-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Her finner du DEBATTSIDEN Her diskuterer du golf
Si din mening!!


Debattsiden
Søk på GOLFSIDEN
Spør Matz Modéer
Her svarer Matz Modéer

Golfreiser:
Egen seksjon