Golfsiden.com - Norges store uavhengige nettsted for golf - Hele Norges golfportal Les mer
 

 Annonsere aksjer?
 
Norske-svenske baner
 
Ukens golftips
 
Innendørsgolf
 
Golf på Internett
 Vitser
 
Golf på TV
 
Arkivet
 Kontakt
 Golfbox
 Rankinglister


 LOGIN TIL GOLFBOX


Gamle leserbrev

GOLFSIDEN som din startside? Klikk her

Legg golfsiden.com til dine favoritter: Klikk her 

Til alle nye seere/lesere:
VELKOMMEN 

Annonsér på Golfsiden - ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72
Tilbake til første side    Debattsiden    Golfreiser



25.11 Ping:
Med nytt driving iron
Ping hadde for noen år siden et enerjern som mange av de bedre spillerne brukte. Nyvinning på gang.

Den tidligere landslagskaptein og redaktør i Norsk Golf, Eirik Olav, likte å spøkefullt å si: "Never bet with a golf player with a one iron in his bag and a sun tan in his face".

Nå kommer Ping opp med en ny modell som ser meget lekker ut. Den kan komme til å få en bra posisjon i markedet. I pressemeldingen heter det at enerjernet både er lettspilt og tilgivende. Golfsiden har ikke testet kølla, men den ser unektelig flott ut. Det blir spennende å prøve! Prisen er NOK 1485.

Joakim Mikkelsen har hatt denne kølla en stund og er fornøyd. Han har grafittskaft i den. Kølla egner seg godt også til transportslag på par 5 hull.

Her lukter vi en rimelig utslagskølle til dem som ikke behersker en driver fullt ut. De som søker presisjon og lange slag på trange, norske golfhull som i tillegg er gode til å spille, vil nok også ha glede av å forsøke nyvinningen. Pluss alle andre! 

Her er pressemeldingen:

PING introduces long, forgiving, tungsten-weighted Rapture driving iron

PHOENIX (Nov. 22, 2013) – PING® today introduced its Rapture® driving iron, which the club maker says offers innovation and performance that are unmatched in the category. Significant tungsten weighting in the heel and toe creates a high MOI for a head its size, making the Rapture easier to hit than a long iron. At the same time, its wider sole gives the Rapture the playability of a hybrid but with much less spin. As a result, the 18-degree head delivers a low, penetrating ball flight that maximizes distance and control.

“The Rapture driving iron has been well-received by tour pros because it provides longer shots and a controlled trajectory,” said John A. Solheim, PING Chairman & CEO. “You have the best of both worlds. It’s more forgiving and generates much faster ball speed than the 2-iron equivalent, yet it launches lower and spins far less than a comparable hybrid. The low, penetrating trajectory offers control and command, which is essential for keeping the ball under the wind, for example, or when you’re playing a hard, fast course and you want to maximize roll out.”

A key attribute of the Rapture driving iron is its flat, 455 stainless-steel face, which contributes to greater ball velocity and promotes workability because it has no bulge and roll. The generous sole in the 17-4 stainless-steel head locates the CG low for optimizing launch conditions and turf interaction. “This club is a great option off the tee but it’s also effective in making solid contact from the ground,” Solheim said. “It’s a versatile design that reflects PING’s commitment to custom-engineering solutions for golfers, in this case a club that plays a more specialized role in their shot making.”

The shaft in the Rapture is a half-inch longer than a standard 2-iron shaft. Solheim said PING’s proprietary TFC 949 graphite shaft promotes greater momentum and inertia for improved energy transfer, resulting in faster ball speeds and more distance.


Technical specifications:

- 17-4 stainless-steel body, 455 stainless-steel face
- Tungsten heel and toe weights
- 39.75” length, 18º head
- Foggy-chrome finish
- Stock graphite shaft: TFC 949 with chrome PVD finish (R, S, X flexes)
- MSRP: 1685 NOK
 







-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Her finner du DEBATTSIDEN Her diskuterer du golf
Si din mening!!


Debattsiden
Søk på GOLFSIDEN
Spør Matz Modéer
Her svarer Matz Modéer

Golfreiser:
Egen seksjon