Golfsiden.com - Norges store uavhengige nettsted for golf - Hele Norges golfportal Les mer
 

 Annonsere aksjer?
 
Norske-svenske baner
 
Ukens golftips
 
Innendørsgolf
 
Golf på Internett
 Vitser
 
Profesjonell golf
 
Golf på TV
 
Arkivet
 Kontakt
 Golfbox
 Rankinglister

Gamle leserbrev

GOLFSIDEN som din startside? Klikk her

Legg golfsiden.com til dine favoritter: Klikk her 

Til alle nye seere/lesere:
VELKOMMEN 

Annonsér på Golfsiden - ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72
Tilbake til første side          Debattsiden                           Golfreiser

20.01 Reiselivsmessen:
Arrangøren er fornøyd og rapporterer gode tall
Årets Reiselivsmesse foregikk i uke 2 på Lillestrøm. Store charteroperatører og flyselskaper glimret med sitt fravær. Men desto større var interessen når det gjaldt de dyrere og mer spesialiserte reisene, ser det ut til.

Her er en pressemelding fra Norges Varemesse:


Gode tall for Reiseliv 2011:

Folk kjøper dyrere reiser

- Reiseliv 2011 og Fotomessen trakk over 31.000 mennesker. Salget av reiser har vært bra og trenden er at folk kjøper dyrere reiser. Og; kombinasjonen Reiseliv og Fotomessen er en ubetinget suksess, sier sjefen for Norges største reiselivsarrangement, Torill Engelberg hos Norges Varemesse.

Reiseliv opprettholder dermed sin status som Norges mest populære årlige reiselivsmesse.

- Dette sier ikke bare mye om hvor viktig ferie og fritid er for folk – som vi alle vet – men det er viktig for folk å kunne snakke med mennesker og reiseeksperter ansikt til ansikt. Internett er en viktig kilde for informasjon, men er det noe vi ikke gambler med, så er det ferie og reiser.

- Og ikke minst: Det å møte sine kunder i virkeligheten er utrolig viktig for alle kunderelaterte selskaper, og særlig de med stor kundetrafikk på internett, påpeker Torill Engelberg.

- Hovedtrenden for Reiseliv 2011?
- De ferske resultatene fra årets messe forteller at publikum har handlet både for mer i år enn noen gang tidligere, og også langt dyrere reiser enn før.
-I tillegg rapporterer mange utstillere om godt salg en hel del konkrete forespørsler å jobbe med fremover. Dette bekrefter trenden at flere og flere nordmenn reiser både mer individuelt og stadig lengre ut i verden.

- Ny vår for mange nisjeprodusenter på Reiseliv?
- Utvilsomt! Årets messe viser også at mindre aktører med spennende produkter blir veldig synlige her. Dette er selskaper du sannsynligvis ikke så lett ville ha funnet frem til på internett. Her eksponeres publikum for annerledes reiser og opplevelser.

- Hvordan ble B2B-dagene?
- Vi er en stor arena for relasjonsbygging, med mange møter og treffpunkter, og hvor forretninger gjøres, sier Torill Engelberg. Det kom opp mot 7.000 B2B besøkende, og det er bra. Her er det også mange kjøpere fra næringslivet generelt, som kommer for å orientere seg om businessproduktene reiselivsaktører har å tilby. Her var det også mange gode og interessante foredrag, dialoger og debatter, både i News Café og på messegulvet, som vi skal videreutvikle som seminar- og debattarena.

- ReiselivTV, webcasting og sosiale medier var nytt i år?
- Bare i løpet av to første ukene i januar har vi hatt over 26.000 besøkende på våre nettsider, i tillegg til de vi når via sosiale medier. Dette betyr selvsagt merverdi for våre utstillere, som får eksponering også utenfor messegulvet.

Det ble produsert ReiselivTV og webcasting av vår rådgiver PR-strateg Bjørn B Jacobsen i samarbeid med Smartcom;tv. Intervjuer og reportasjer i TV-format er intressant og slagkraftig. Alle filmene ligger under presse-fanen på våre websider og kan ses der.
- Her ligger også link til våre webcast-sendinger fra News Café på messegulvet; pressekonferansen, Innovasjon Norges “State of the Industry”, samt vår egen dialog-debatt med lederne for 5 norske Visit-selskaper. Det at folk kan sitte Norge rundt og følge slike aktiviteter via sine dataskjermer, er spennende.

- Reiselivs-Norge fikk massiv dekning i mediene forrige uke?
- Ja, og det synes vi er gledelig, at Reiseliv virkelig setter dagsorden og utløser denne kolossale mediedekningen i alle kanaler, der organisasjoner og virksomheter får slippe til i tur og orden, og snakke både turisme og egen sak. Dette bidrar til å sette fokus på turist- og besøksindustrien.
- Fremtidens viktigste industri for Norge, konkluderte debattantene på Reiseliv fredag ettermiddag.

-Reiselivsbransjen og reisemønster er i konstant endring. Hvordan påvirker dette Reiseliv?
- Det stiller krav til oss på produktutvikling og tilrettelegging. Vi går nå løs på flere spennende oppgaver med tanke på 2012, for å kunne skreddersy dette som er Norges største reiselivsarrangement enda mer og enda bedre - både mot viktige utstillergrupper som både det norske, nordiske og det internasjonale markedet, og også når det gjelder utvikling av tilbudet vis à vis publikum, sier Torill Engelberg.
- Nå skal vi sette oss ned med nasjonale og internasjonale bransjeaktører for å trekke opp konturene for Reiseliv 2012.
– Ja, kom veldig gjerne med synspunkter og innspill til oss, avslutter hun.




Tilbake til første side

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Her finner du DEBATTSIDEN Her diskuterer du golf
Si din mening!!


Debattsiden
Søk på GOLFSIDEN
Spør Matz Modéer
Her svarer Matz Modéer

Golfreiser:
Egen seksjon