Leserbrev Golfbutikk/-aksjer Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
 
Sitatet


"The more I practice, the luckier I get"

BEN HOGAN

 
 
Nyheter

Tilbake til første side                  Søk på GOLFSIDEN Les mer                Her er DEBATTSIDEN

25.04 G-Sport:
Satser på golf
Det er nå fire år siden G-Sport startet sin satsing på golf.

Da ble det vedtatt å teste ut varegruppen golf i det små i de største butikkene i Oslo.

- Vi startet i det små med to merker og relativt liten fagkunnskap. For hvert år som har gått har vi utvidet sortimentet, samtidlig som vi har kurset flere ansatte. I dag er vi godt over 50 medarbeidere med relativt stor golfinteresse i våre butikker. Satsningen har økt i takt med sportens utbredelse, noe vi bl.a. ser gjennom vår årlige interne golfturnering som har økt fra 20 til 60 deltakere. Vi har kurset internt gjennom å gi å tilby våre ansatte gratis grøntkort-kurs, varedemonstrasjoner og produktopplæring fra våre leverandører, sier Kjetil Løken til Golfsiden. Han er markedssjef i G-SPORT.

- I dag har vi fire merker, Nike, TaylorMade, Callaway og Olyo i våre butikker. Alle butikkene som selger golf har minimum en heltidsansatt som er dedikert til golf, følgelig en golfspiller med lav handicap, i tillegg til flere dedikerte deltidsmedarbeidere, fortsetter han.

Samarbeid med Holtsmark
- Det har vært et utstrakt samarbeid med Holtsmark GK har vært avgjørende for vår suksess. Deres slagord "Golf for Alle" passer meget godt med G-Sport sine verdier. Sammen har vi skapt en vinn-vinn situasjon der vi gir klubben en større medlemsmasse og distribusjon av Holtsmark GK som merkevare, samt at G-Sport får en tilhørighet og et fotavtrykk i bransjen, sier Løken.

G-Sport erfarer at golf er en relativt utfordrende kategori og lykkes med. Det er fordi fagkompetanse settes meget høyt hos kundene. Derfor satser G-Sport sterkt på utdanning av de ansatte for å kunne imøtegå forventningene som kundene har.

Opp til eksamen
- Vi ser på inneværende sesong som en liten eksamen for oss da vi forventer en kraftig vekst på omsetningen på golf, og golfrelaterte produkter. Vi har forberedt oss godt både faglig sett, og ikke minst på sortimentsutvalget i butikkene våre. Preseason salget har gått over all forventning, så nå gleder vi oss til at sesongen kommer skikkelig i gang, forteller Løken.
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Her finner du DEBATTSIDEN
Si din mening!!


Leter du etter noe? Søk på GOLFSIDEN etter noe du lurer på. Kanskje du finner det du søker på tusenvis av Golfsiden-sider som ligger ute på nettet. Les mer

Skal du annonsere kjøp eller salg av aksjer/spilleretter eller brukt utstyr?
Skal du annonsere selv? KLIKK HER

Tips en bekjent om golfsiden.com!
Mottakers epost Navn
Din epost Navn


Tilbake til første side

 

 
 
Annonser





Kjøpe selge golfaksjer/-andeler?
Annonsering golfaksjer

Golfnyheter på mail? Send inn din mail adresse til: ar@golfsiden.com 

Henvendelser annonser:
Asbjørn Ramnefjell
TLF: 67 14 10 90
Mob: 900 900 72
ar@golfsiden.com