Golfsiden.com - Norges store uavhengige nettsted for golf - Hele Norges golfportal Les mer
 

 Annonsere aksjer?
 
Norske-svenske baner
 
Ukens golftips
 
Innendørsgolf
 
Golf på Internett
 Vitser
 
Golf på TV
 
Arkivet
 Kontakt
 Golfbox
 Rankinglister


 LOGIN TIL GOLFBOX


Gamle leserbrev

GOLFSIDEN som din startside? Klikk her

Legg golfsiden.com til dine favoritter: Klikk her 

Til alle nye seere/lesere:
VELKOMMEN 

Annonsér på Golfsiden - ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72
Tilbake til første side    Debattsiden    Golfreiser



VD Lars Thonning og Golfstore hadde sin egen utstilling etter de tre dagene i the Nordic Golf Fair. Foto: A. Ramnefjell

21.10 Golfstore:
Større enn mange vet om
Selger for over 500 millioner kroner. Det gir stordriftsfordeler.

Golfstore er større enn mange vet. Nordmenn kjenner til Golfstore som et samarbeid om innkjøp og felles markedsføring.

Selskapet har arbeidet i 40 år i golfmarkedet og er Europas største faghandelskjede i sitt slag.

Det er 239 Golfstore-pro shoper og Golfstore-butikker i seks land; Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Holland, og Østerrike.

Golfstore:
- Golfstore ser det som sin oppgave å gjøre golfen til en enda mer morsom aktivitet for spillerne.

- Golfstore proshopene har velutdannede proer som kan gi kvalifiserte råd for utstyr og ikke minst svingen.

- Golfstore satser på å holde gode priser gjennom stordriftsfordeler og dermed effektiv drift.



Lars Thonning passet "butikken" på golfmessen i Malmø nylig. Foto A. Ramnefjell 

I Norge er det 17 Golfstore shoper. I 2014 blir det en eller to nye. En av oppgavene for Golfstore er å gjøre pro shopene lønnsomme.

Daglig leder i Golfstore er Lars Thonning. Han var tidligere daglig leder i Scandinavian Volvo Masters og hadde betydelig innflytelse i idrettssverige i den posisjonen. Som leder for det kontinentale Europas største detaljistorganisasjon innen golf har han fortsatt stor innflytelse.

Han forteller til Golfsiden at golf har stått stille en stund. Han merker også konkurransen fra internett. Thonning ønsker å hjelpe til med utdanning slik at proene blir bedre forretningsmenn business management. Det gjelder å ha riktig sortiment, riktig pris og god markedsføring. Proene skal være best på utstyr. Cusom fitting er ledeord nr 1 – fortsatt i følge Lars Thonning.

40 år
Golfstore startet opp for 40 år siden og har markert jubileet. Selskapet har vært i Norge i fire år. Butikkene omsetter totalt for godt over 500 millioner kroner.

Golfstores egen omsetning er nesten 40 millioner kroner. Selskapet bruker 16 millioner kroner – svenske sådanne - på markedsføring og utdanning. Det hele drives som et franchise-konsept.

Det er et uttalt mål å ha lave priser hos Golfstore slik at man skal slippe å hente inn priser her og der.

På messen i Malmø
Golfstore var på messen i Malmø. Ikke bare det. Rett etter de tre dagene med åpen messe hadde Golfstore sin egen messe rettet mot sine butikker. Her stilte leverandørene til Golfstore opp. Det var stort sett de samme som på messen, naturlig nok. Hit kom besøkende fra butikkene i de seks landene Golfstore opererer i og gjorde sine bestillinger for neste år. Salget gikk bra i følge "informerte kilder" som det heter.

Messen i Malmø satte for øvrig ny rekord. Alle de store leverandørene var på plass. Det var en økning på 20% i antall besøkende. Antall besøkende selskaper var 566. Det var 78 utstillere på messen.

Golfstores rolle
En av årsakene til økningen i interesse skyldtes samarbeidet mellom the Nordic Golf Fair og Golfstore. "Trade showet" iscenesatt av Golfstore ble holdt rett etter the Nordic Golf Fair i den samme utstillingshallen.

Lars Thonning uttrykte: - Vi har ønsket å inngå dette samarbeidet i lengre tid siden hele golfindustrien trenger å rasjonalisere og kutte kostnader. Dette viste seg å være en god løsning.

Hjemmeside


-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Her finner du DEBATTSIDEN Her diskuterer du golf
Si din mening!!


Debattsiden
Søk på GOLFSIDEN
Spør Matz Modéer
Her svarer Matz Modéer

Golfreiser:
Egen seksjon